Complaint: klacht vakantie5* hotel Noa Beach Hotel, Torba, Turkije

user-128088 on 16 September 2012 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Gouda 16-09-2012

Betreft: klacht Noa Beach hotel, Torba, Turkije

Wij (Mevr A.J.W. Man en Mevr J. Van Ingen) boeken al jaren via Arke onze vakantie. Altijd all inclusief 5*. Dit jaar een 5 * all inclusief hotel geboekt in Torba, Noa Beache Hotel. Turkije. Via internet. Vanaf 01-09-2012 t/m 15-09-2012.
Zondag 02-09-2012 zou de Hostess komen, Nancy Voordauw, wij wachten, ze kwam niet, 3 uur gewacht.
Woensdag 05-09-kwam de hostess, zij had in het ziekenhuis gelegen. Kan, maar dit had de plaatselijke manager van Arke ons, via de receptie, wel even kunnen laten weten.
Op haar vraag of we tevreden waren met de kamer hebben we allemaal ontkennend geantwoord. Er waren nog 4 Nederlandse stellen die hierover ook klachten hadden.
We hebben 05-09-2012 een klachtenformulier ingevuld bij Nancy. Zijn de gehele ochtend en begin van de middag bezig geweest met de klachten. Met het wachten op de hostess zondag is dit bij elkaar al één dag vakantie verlies.
We kregen een kamer aan de andere kant van de 4-baans snelweg, bij onze vraag aan de receptie, of we een kamer aan de zeekant/voorkant konden krijgen kregen we als antwoord: alles vol. De Nederlands gasten en de jongeren, krijgen standaard een kamer aan de overzijde van de snelweg.
Ook konden we niet worden overgeboekt volgens Nancy omdat alle hotels in Bodrum en omgeving vol waren.
De kamer was niet schoon, onder het bed stonden nog slippers van de vorige gast.
Het balkon werd niet schoongemaakt. Er lagen al 4 dagen hele dotten haren van andere gasten. Zelf maar opgeruimd, was te vies om beet te pakken. Het balkon mag geen naam hebben, het leek net een kinderbox. Er pasten net 2 kleine stoelen op en we zaten tegen de onderkant van een trap te kijken.deze liep precies voor/tegen ons “balkon”. Geen uitzicht dus.
De gang voor onze kamer is niet één keer schoongemaakt of geveegd.
Het lampje boven de deur was stuk, zodat je ´s avond met goed fatsoen je sleutel niet in het slot kreeg om je deur te openen.
De toiletten bij het zwembad waren vies en stonken, zodat we naar onze kamer moesten (70 traptreden) onder de snelweg door.
Het eten was elke dag koud en er was weinig of geen variatie. Borden waren vies van het eten van de vorige dag. Aangekoekt eten aan de borden en natte borden opgestapeld zodat ze zuur stonken.
Niet 1 of 2 maar hele stapels borden door je handen voordat je een redelijk schoon bord had. Wanneer er een glas sap omging over de stoelen werd dit met het tafelkleed afgeveegd en de stoel weer onder de tafel geschoven. Zodat, wanneer je er opging zitten, direkt onder de vlekken zat op je witte broek of rok.
Zondag 09-09-2012 was er een staking van het personeel tijdens het ontbijt, gevolg tafels werden niet afgeruimd en buffet niet bijgevuld.
De strandbar voor de lunch hetzelfde, koud eten en altijd hetzelfde eten. Koude patat en koude spagetti.
We zaten kilometers buiten de bewoonde wereld, zodat eten buiten het hotel ook geen optie was. Alleen met een busje konden we weg. Langs een snelweg kun je nu eenmaal niet wandelen om naar een ander restaurant te gaan.
We hebben met Nancy en andere gasten ( 4 stellen) een klacht bij de receptie ingediend bij de manager. De manager van het hotel reageerde agressief op onze klachten.
Franse gasten werden wel aan de zeezijde geboekt. Animatieteam sprak alleen Frans.
We zouden zat 15-09-2012 om 11.05 uur terugvliegen, vrijdag 20.00 uur wisten we nog niet hoe laat we zouden worden opgehaald.
Om 21.30 uur naar de receptie, eindelijk een fax zouden om 08.15 uur uur de volgende dag worden opgehaald. Deze info kwam wel erg laat.
Kortom we zijn niet tevreden over het boeken van dit 5* hotel. Er zijn te veel dingen die niet goed zijn geregeld.
Dit hebben we nog nooit meegemaakt. Hier hebben we ook niet voor gekozen of betaald en we vinden dit hotel niet meer waard dan hooguit 3 *.

Desired solution:

Een deel van onze reis terug betalen en dan heb ik het niet over 50 euro pp.
We hebben per slot al één dag verloren door al het wachten op de hostess en daarna nog eens heel veel tijd aan het reclameren bij de manager van dit hotel en bij de hostess van Arke.
Daarbij komt nog dat het heel heel slecht eten was en wij geen gelegenheid hadden om elders te eten.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Arke

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that Arke posted

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 20 september een schriftelijke reactie naar de klant verstuurd. Arke, afdeling Klantenservice

All complaints of