Complaint: Reis boekingsnummer 1450032032

user-117243 on 24 July 2012 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Geachte Mevrouw, Meneer,

Op zaterdag 17 maart 2012 jl. Heb ik samen met mijn partner bij mevrouw Ingrid Franken in Breda (Passage ZuidPoort 2) een reis naar Koh Lanta, Thailand geboekt

Tot mijn spijt moet ik u mededelen dat deze reis absoluut niet aan onze verwachtingen voldeed.

Op 28 juni jl. zijn wij aangekomen op het Casa Lantuarina Resort te Koh Lanta. Het hotel werd op het moment van ons verblijf volledig gerenoveerd. Het hotel was erg vervuild en de kamers zeer slecht onderhouden. Het strand was niet te betreden in verband met een enorm gat van ongeveer 10 meter breed en 6 meter diep. Tevens was het strand ernstig verontreinigd.

Direct na aankomst heeft mijn partner contact opgenomen met ons contact persoon in Koh Lanta de heer Pong. Deze vond het niet de moeite om ter plekke te komen en na aandringen van onze kant heeft hij een auto gestuurd om ons, mochten we dat willen, naar een ander hotel te brengen. Vanzelfsprekend zijn wij hierop ingegaan en hebben het hotel Royal Lanta bezocht wat weliswaar qua kamers en ligging beter was maar het strand was ook hier ernstig vervuild. Er was wederom geen mogelijkheid om het strand te betreden.

De lokale bevolking van Koh Lanta heeft ons erop gewezen dat het een slecht seizoen was voor een bezoek aan hun eiland. Het echte hoogseizoen zou pas maanden later aanvangen. Als gevolg hiervan waren de stranden, in verband met een tekort aan personeel, slecht onderhouden. Daarnaast waren er geen of nauwelijks taxiservices waardoor het is voorgevallen dat wij midden in de nacht op onverlichte en onbekende wegen op zoek moesten naar vervoer.

Voor informatie hebben wij een tweede keer contact gezocht met onze lokale reisagent, de heer Pong. Wederom weigerde hij naar ons toe te komen en vanwege zijn gebrekkig Engels was hij niet in staat ons telefonisch verder te helpen. In verband met het slechte contact met de heer Pong hebben wij contact gezocht met Arke Nederland. Met de medewerker, zijn wij overeengekomen gekomen dat wij ons verblijf zouden voortzetten op Phuket.

Hoewel ik de moeite van de Arke telefoniste erg op prijs stel zijn wij ook hier op de nodige problemen gestuit. Zo was onze bootreis naar Phuket op zijn zachts uitgedrukt beangstigend met een overstap midden op zee waar ik over de reling naar een andere boot moest klimmen. Op Phuket aangekomen was niets geregeld, er was zelfs nog geen hotel geboekt.
Voor een tweede keer hebben wij contact gezocht met Arke Nederland, waar zij tot onze verbazing helemaal niets af wisten van onze situatie. Er is geen enkel dossier bijgehouden over ons eerdere klacht bij Arke Nederland. Na dit tweede telefoongesprek zijn we in contact gebracht met een nieuwe agent. Deze heeft op ons aandringen een hotel geboekt die wij zelf door middel van tripadvisor hebben geselecteerd.

Vanaf ons verblijf in Phuket heeft het negen dagen onafgebroken geregend. Van de 15 dagen in Thailand hebben we maar een halve dag op het strand kunnen liggen. Phuket is een eiland wat bekend staat om zijn seksuele toerisme en luidruchtige Russische toeristen, terwijl wij juist gekozen hadden voor een rustig eiland om te genieten van de prachtige natuur die Thailand te bieden heeft.

Dit was onze eerste vakantie als stel. Onder deze omstandigheden was het vanzelfsprekend zeer moeilijk om kalm en rustig te blijven. Terug in Brussel hebben wij totaal niet het gevoel op vakantie te zijn geweest.

Al het bovenstaande wouden wij vermijden en daarom hebben wij ervoor gekozen om in plaats van de reis zelf te plannen met een touroperator te reizen. Onze keuze voor Arke kwam voort uit twee vorige goede reiservaringen (in totaal voor 9000euro boekingen tussen 2011 en 2012) We zijn dan ook speciaal van België naar Nederland afgereisd om een reis bij jullie te boeken. Het schepte dan ook onze verbazing dat de heer Pong, onze agent op Koh Lanta, niet voor Arke maar Asia world werkt. Van Arke verwachtte wij zeer goede Europese service maar in feite zijn wij afgescheept met Aziatische ondermaatse service.

De service van Arke zelf, hoe vriendelijk ook, was ook absoluut ontoereikend. Zo is er niets bijgehouden over onze problemen op Koh Lanta en is er niet nagegaan of ons verblijf op Phuket wel was verzekerd. Ook ben ik van mening dat mevrouw Franken van Arke ten tijde van onze boeking ons niet goed heeft voorgelicht over Koh Lanta, de Thaise cultuur en het regenseizoen. Tot slot wil ik u erop wijzen dat het schandalig is dat Arke hotels als het Casa Lantuarina Resort te Koh Lanta nog steeds in haar assortiment heeft.

Desired solution:

Vanwege het bovenstaande stel ik dat er aan de zijde van Arke Nederland sprake is van een tekortkoming in de nakoming en daarom vorder ik de materiële schade die ik heb geleden, in de vorm van telefoonkosten, taxiservice en bootkosten voor het eiland transfer en 50% terug storting van de originele reissom

Bijgaand stuur ik u ter kennisneming foto’s van het strand te Koh Lanta en een afschrift van de sms’jes tussen mij en de heer Pong.

Ik wacht uw reactie met belangstelling af.

Met vriendelijke groet,

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Arke

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that Arke posted

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 25 juli telefonisch contact opgenomen met de klant. Arke, Afdeling Klantenservice

All complaints of