Complaint: service vestiging Arke en vliegtuig stoelen

user-110762 on 23 June 2012 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Een tijd geleden heb een reis geboekt voor 2 personen naar curacao van 9 juni tot met 17 juni. Omdat mijn schoonouders dit heel leuk vonden hebben wij twee dagen later voor hun precies dezelfde vakantie geboekt.
Op het reisbureau hebben zij een voorkeurstijd voor de vluchttijden aangegeven. Het enige wat verteld werd is dat wij een tijd voor vertrek stoelen konden reserveren en eventueel een mediaplayer. Tot mijn verbazing werd er drie weken voor vertrek de vluchttijden veranderd. Ik ben naar het reisbureau gegaan en daar werd mij voor de eerste keer verteld dat de vluchttijden tot drie weken van te voren gewijzigd konden worden. De mevrouw die mij heeft geholpen vertelde dat zij kon zien dat wij nog geen stoelen hadden gereserveerd. Ik heb haar gevraagd of het nodig was en het antwoord daarop was dat het wel verstandig was omdat we anders de kans hadden dat wij niet bij elkaar zaten. Dus heb ik er voor gekozen om de stoelen te geserveren, op dat moment werd mij verteld dat het 11 euro per persoon per vlucht kosten. Ik heb het wel gedaan om er voor te zorgen dat we tijdens de vlucht bij elkaar zouden zitten.

Twee dagen voor dat we zouden vertrekken zijn opnieuw de vluchttijden veranderd. Op het reisbureau werd mij nu verteld dat de tijden tot 24 uur voor vertrek kunnen wijzigen. Ik vind dat mij dit verteld had moeten worden op het moment dat de reis geboekt werd.

Bij het boeken van de vlucht hebben wij er voor gekozen om Comfort stoelen te nemen. Eenmaal in het vliegtuig bleek dat mijn schoonouders de eerste stoelen hadden achter de premium Comfort. De mensen die de premiun comfort stoelen hebben kunnen de stoelen zo ver naar achter doen dat mijn schoonouders niet meer fatsoenlijk konden zitten. Wij hebben betaald voor extra ruimte, maar zij konden nog geen boek normaal voor zich houden om te lezen of om te eten. Die extra ruimte waar wij voor betaald hebben, hebben mijn schoonouders niet gehad.

Op het moment dat wij op vakantie zijn gegaan en aankwamen bij het hotel bleek dat wij twee kamers hadden op de derde verdieping. Tot onze grote verbazing was er geen lift aanwezig. Mijn schoonouder zit zo slecht te been dat zij niet in staat is om trappen te lopen. Gelukkig hebben we dezelfde avond nog kunnen regelen dat zij een kamer op de begane grond kregen. Als ons op het reisbureau was verteld dat er geen lift aanwezig is in het hotel dan had ik aan kunnen geven dat mijn schoonmoeder slecht te been is en wij graag dan een kamer op de begane grond zouden willen hebben. Als dit was doorgeven aan het hotel dan had dat voor veel minder irritatie gezocht.

Ondanks de problemen voor en aan het begin van onze vakantie hebben we wel een goede vakantie gehad en was de service in het hotel fantasties.

Ik kies er specifiek voor om een reis te boeken via een reisbureau en niet via internet voor de service. Die was bij deze reis alleen erg ver te zoeken.

Desired solution:

Ik vind dat als er een reis word geboekt bij het reisbureau de klanten meer geinformeerd moeten worden. Zodat de klanten weten wat er te wachten staat, bijvoorbeeld de vluchttijden die kunnen veranderen. En de eventueel bijkomende kosten voor bijvoorbeeld de keuze voor comfort stoelen in het vliegtuig.

Dat ik niet geinformeerd ben dat de vluchttijden kunnen veranderen dat vind ik een fout van het reisbureau, zij hadden wij dat bij de boeking kunnen vertellen. Het is toch een stuk service waar een hoop klanten heel blij mee zullen zijn.

Maar het feit dat ik extra betaald heb voor extra beenruimte in het vliegtuig en die vervolgens bij mijn schoonouders niet was, vind ik echt heel erg. Ik betaald voor iets wat ik vervolgens niet krijg.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Arke

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 26 juni 2012 telefonisch contact opgenomen met de klant. Arke, Afdeling Klantenservice

All complaints of