Complaint: Slecht behandeld

user-17224 on 02 August 2010 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

24 juni 2010 zijn wij met 2 personen op vakantie geweest naar Rhodos (Griekenland) Hotel Blue Bay. Daar aangekomen werden we bij de receptie van het hoofdgebouw (waar we nadrukkelijk voor gekozen hadden!) de weg gewezen naar een afgelegen dependance van het hotel. Daar aangekomen bleek dat alles behalve wat we er van te voren van verwacht hadden. De kamer was kleiner, het zeezicht was zonder zeezicht, we hadden geen bad, etc. Alle activiteiten waren tevens in het hoofdgebouw, er was wel een klein poedelbadje, en het grote zwembad lag bij het hoofdgebouw. Alle all inclusive faciliteiten lagen tevens bij het hoofdgebouw.

Er direct voor gekozen aan te kloppen bij de woordvoerder van Arke. Die bevestigde dat we in het verkeerde gebouw geplaatst waren. Na overleg kwam hij met een aanbod éénmalig het bijgelegen aquapark te mogen bezoeken. Aangezien we 2 volwassen personen zijn, hadden we hier natuurlijk weinig aan.

We gaven dus aan dat we hier niet mee akkoord gingen, waarna hij weer in overleg ging. Het volgende aanbod was een vergoeding van 36 euro in totaal. (Dit was schijnbaar het verschil tussen de hotelkosten van de dependance & het hoofdgebouw). Hier uiteraard ook niet mee akkoord gegaan, we hadden immers niet voor niets expliciet gekozen voor het hoofdgebouw! Anders waren we wel ergens anders heen gegaan! Hij gaf aan dat we 2 dagen moesten wachten en dat hij in de tussentijd ging kijken wat hij kon regelen.

Helaas heb ik gedurende die vakantie tevens mijn kleine teen gebroken, wat de gehele situatie nog veel onhandiger maakte. De 10 minuten lopen vanaf het hoofdgebouw naar de dependance werden ineens 30 minuten! Dit kan toch niet de bedoeling zijn!

Weer in overleg geweest met de woordvoerder, de situatie van mijn teen en het bijhorend hinken naar de dependance nogmaals uitgelegd. Waarna hij wederom in gesprek ging met de betrokkenen van het hotel. Hij kon ons vervolgens uiteindelijk melden dat we de volgende dag konden “verhuizen” van de dependance naar het hoofdgebouw. Eindelijk waar we voor gekozen hadden. (de helft van de vakantie was ondertussen al voorbij).

Vervolgens kwamen we aan in de dependance, waar we te horen kregen dat we de ochtend erna wel voor 12uur (normale uitcheck-tijd van de dependance) de kamer uit moesten zijn. Meteen bij het hoofdgebouw na gevraagd hoe laat onze kamer daar vrij zou komen, waar we vervolgens geen uitsluitsel over konden krijgen! Dit betekende dus dat als de betreffende kamer pas ‘s avonds vrij kwam, we de hele dag uit onze koffers moesten leven.

Uiteindelijk toch de kamer gekregen die we geboekt hadden, MET zeezicht waar je ook daadwerkelijk de zee zag! Maar helaas heeft dit de halve vakantie moeten duren. En ik ben er van overtuigd dat als we niet gelijk op onze strepen waren gaan staan, er helemaal niets van terecht was gekomen!

Gewenste oplossing

Gezien de ongelooflijke slechte behandeling en de niet nageleefde aangegane verplichtingen met betrekking tot de juiste hotelkamer, zijn wij slechts tevreden met een vergoeding van onze vakantie.

All complaints of