Complaint: Slechte accomodatie – Jasmin Village – Hurghada, Egypte

user-91254 on 16 March 2012 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik ben samen met mijn partner van 03-03-2012 t/m 12-03-2012 op vakantie geweest naar Hurghada, Egypte. Deze reis was georganiseerd door Arke, wij verbleven deze periode in Jasmin Village.

Gedurende de eerste helft van onze periode namen we ons voor om door niets onze vakantie te laten verpesten. Maar gedurende de vakantie werden een aantal dingen erg vervelend waardoor ik tijdens de vakantie nog deze brief ben gaan schrijven.

Er waren een aantal punten die ons tegenvielen, iets wat altijd kan gebeuren en waardoor we onze vakantie niet lieten verpesten. Maar er waren ook een aantal punten die we ronduit slecht vonden waardoor onze vakantie minder was dan gehoopt en belangrijker nog, dan nodig was.

Dit was onze eerste vakantie met Arke omdat wij juist goede verhalen hadden gehoord over hoe Arke omging met de situatie vorig jaar in Egypte. Maar een aantal punten zorgden ervoor dat er een gat ontstond tussen wat wij verwachtten van Arke en wat we ervoeren gedurende onze periode. Mede hierdoor zullen wij deze vakantie, op dit moment, niet aan raden aan bekenden.

Hieronder zal ik een opsomming geven van de tegenvallende en de ronduit slechte punten. Ik hoop dat Arke er voordeel mee kan doen om teleurstellingen bij klanten te voorkomen in de toekomst.

Tegenvallend:

– Geen WIFI op het resort en ook geen mogelijkheid om je laptop aan te sluiten aan een internetkabel. Enkel 4 oude en trage pc’s waar je op kon internetten a €8,- per uur. 4 computers voor zo’n resort is veel te weinig en nu waren wij er nog in een erg rustige periode. Op de omschrijving van het resort op arke.nl staat internetfaciliteiten, op basis daarvan hadden wij onze laptops meegenomen zodat wij de belangrijke mails konden blijven beantwoorden tijdens ons verblijf, echter bleek dat wij onze laptops voor niets mee hadden genomen. Ik zou jullie willen adviseren op de site aan te geven dat er geen WIFI aanwezig is op het resort, dit voorkomt tegenvallers en in ons geval problemen op het werk.

– Wij kwamen de eerste dag om 19.00 aan op het resort. Toen wij wilden gaan eten bleek dat je voor een aantal restaurant ‘s ochtends voor 9 uur moest reserveren (in maart!?!?), wij waren verplicht in het hoofdrestaurant te eten waar toen bleek dat het eten slecht was. Weinig keus en wat er lag was niet goed gaar. Het had aangenaam geweest als Arke voor de nieuwe gasten die laat arriveren een plek had gereserveerd bij een van de twee (of allebei) de eetgelegenheden waarbij dat verplicht is. Dit is eenvoudige manier die weinig moeite kost om een een stukje service te leveren naar jullie klanten die zeer gewaardeerd zal worden en zeker in rustige periode geen enkel probleem voor het resort.

– Er moest voor veel dingen bij betaald worden zoals je jus d’orange, fruit, waterijs, biljarten etc. Dat je voor chips en blikjes cola bij moest betalen is begrijpelijk maar voor net genoemde dingen niet. Daarnaast moest je voor de feesttent, Pergola (meer was het niet) $10,- betalen per avond om binnen te komen.

– Op maandagochtend was er geen stroom op het park, waardoor je geen fatsoenlijk ontbijt had. Daarnaast hadden wij de hammam geboekt met fitness daarvoor. wat dus niet werkte door de stroomuitval.

– 2 eenpersoonsbedden met daartussen een stenen tafel die onderdeel was van de bedden. Wij konden de bedden dus niet aan elkaar schuiven waardoor we als we bij elkaar wilden liggen we met z’n tweeën in een eenpersoonsbed moesten gaan liggen.

– Wij zijn zaterdag 10-02-2012 met een door Arke georganiseerde excursie naar Luxor geweest, alles was gedurende de dag goed geregeld. Echter kwamen wij om 23.30 terug bij het hotel en was er geen mogelijkheid tot avond eten geregeld tijdens deze excursie. Waardoor je gedwongen was iets van chips en/of chocolade te kopen onderweg als avondeten en daar bij kwam ook nog eens dat je om 23.30 niets meer kon eten op het resort.

Met uitzondering van het laatste punt hebben we bovenstaande punten allemaal opgenomen met de reisleider van Arke, Christa Grijpma. Wij begrijpen uiteraard dat zij daar niets aan kan doen maar ons doel was enkel ter informatie van Arke om haar voordeel mee te doen in de toekomst. Het laatste punt hadden wij ook graag doorgegeven maar we hadden geen contactmoment meer met Christa Grijpma gehad.

Slecht:

– Het all inclusive eten was niet goed, het hoofdrestaurant was gewoon slecht. De a la carte restaurants (tegen betaling) waren wel beter. Maar daarvoor boek je geen all inclusive vakantie

– Op de kamer maar 1 stopcontact, die het niet altijd deed. Voor het opladen van iPads, telefoons en fotocamera was bijna een uitgebreide planning nodig hierdoor.

– Het kluisje op onze kamer bleek met iedere willekeurige code te openen, na met de schoonmaker in de kamer van de buren te kijken bleek dat dit kluisje ook met iedere code te openen was. Dit hebben we doorgegeven aan onze mede reizigers.

– De douche werd om de 15 seconden kokend heet voor een aantal seconden. zo heet dat je er absoluut niet onder kon staan. Lekker douchen zat er dus niet in.

– De koelkast deed het niet op onze kamer waardoor wij geen drinken o.i.d. koud konden zetten.

– Iedere dag wanneer de schoonmaker (leuke jongen overigens) onze kamer had schoongemaakt en had voorzien van nieuwe lakens was de geur erg onaangenaam. De geur die
kwam grotendeels van de lakens, iets wat wij ervoeren als erg vervelend.

We wilden er in eerste instantie onze vakantie niet door laten verpesten en we wilden ook niet als vervelend overkomen jegens Arke, Christa Grijpma of het resort. Maar na de zoveelste teleurstelling en tegenvaller ben ik met de manager naar andere kamers geweest om te kijken of het beter was. We kregen de mogelijkheid binnen dezelfde laan te verhuizen, helaas waren, afgezonderd van de koelkast, de andere kamers identiek > maar 1 stopcontact, slechte douches, 2 losse bedden etc. Toen bleek dat de andere kamers hetzelfde waren heb ik tijdens de vakantie nog deze brief geschreven.

Na de vakantie nog wel getwijfeld of ik hier wel iets mee op ging schieten maar n.a.v. jullie mail waarin Arke vraagt om een beoordeling van het resort heb ik besloten het toch op te sturen. Wij vinden oprecht dat wij in die mate een mindere vakantie hadden gehad, dan had gehoeven, dat we aanspraak maken op een nobel gebaar of op zn minst een antwoord van Arke. Zodat wij dit als een incident kunnen beschouwen, gewoon weer op vakantie zullen gaan met Arke en bekenden Arke ook zullen aanbevelen vanwege jullie klantvriendelijkheid.

Ik hoop jullie wat hebben aan mijn informatie en dat ik jullie op deze manier van dienst kan zijn.

Hoop spoedig iets van jullie te vernemen.

Met vriendelijke groet,

Desired solution:

Vergoeding voor slechte accommodatie en tegenvallers gedurende deze vakantie

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Arke

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that Arke posted

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 30 maart een schriftelijke reactie gestuurd naar de klant. Arke, afdeling Klantenservice.

All complaints of