Complaint: Totaal niet 5 sterren waardig, ontzettend smerige badkamer

user-134084 on 14 October 2012 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Onlangs zijn wij op vakantie geweest naar Turkije, hierbij te noemen het
Kadikale resort in Turgutreis. We gingen hier met een erg lekker gevoel naar
toe omdat de verhalen redelijk goed waren vanuit het bureau in Zaandam
en de recensies op internet. Hierbij kregen we tot onze spijt net voor
vertrek nog te horen dat de shuttle bus naar Bodrum niet inbegrepen was
wat ons wel was verteld, echter was dit een aantal dagen voor de reis dus
besloten hier niks meer aan te doen qua klacht of eventueel omboeken.
Eenmaal daar aangekomen in het hotel viel het al snel tegen. We moesten
zelf onze koffers naar de kamer brengen omdat er niemand was ons te
helpen, dit is een hotel met waanzinnig veel trappen en geen lift, mijn
vriendin heeft reuma dus moest dit alleen tillen, was geen prettig begin van
je vakantie na hiervoor 8 uur te hebben gereisd in totaal. De kamer daar in
tegen zag er op het eerste oog opslag goed uit, tot we goed gingen kijken en
er een paar dagen zaten. Schimmel zat op elke tegel in de badkamer, tegel
zaten los, er zat een grote plek roest op de uur, er lagen keutels van insecten
op de grond, de deur was ontzettend vies, en de deurkruk was volledig
verroest. Hiernaast lekte de ventilatie waardoor we ieder moment een natte
vloer hadden in de badkamer. Het druppelde uit de ventilatie schacht
precies boven het toilet, dus als je op het toilet zat druppelde de koude
druppels op je rug, dus ook s’nachts als je even je bed uit moest voor een
bezoek aan het toilet, ook bij ieder bezoek natte voeten omdat de vloer nat
was door de lekkage. Bij de receptie werd er gezegd dat ze het hebben
geprobeerd te repareren en schoon te maken, maar dat dit niet zo snel kon
gebeuren, pas na ons bezoek was hier tijd voor. Tevens konden we geen
ander kamer krijgen omdat alles vol geboekt zat, terwijl we nog wel lege
kamers zagen. Al met al was het echt een ramp in onze kamer, het was
gewoon ranzig te noemen en voelde me daar erg vies. Ook zijn onze glazen,
wastafel, spiegel en vloer maar 1x(!!) tijdens ons verblijf schoon gemaakt. we
hebben ons dus echt kapot geërgerd terwijl we voor deze centen keihard
hebben gewerkt. En jullie classificeren dit hotel als 5 sterren wat totaal niet
het geval is. Ook werd ons aan de receptie verteld dat geen enkele
alcoholische drank onder het all inclusief valt, terwijl we op de laatste dag
er achter kwamen dat er genoeg wel onder viel, maar dat ze meer selectief
waren bij de bezoekers wie ze het wel allemaal gaven en wie niet. Wij
moesten namelijk wel betalen voor 1 cocktail, en de andere mensen niet.
Dit in overleg met deze personen. Maar een all inclusive Hotel waar alleen
bier onder all inclusive valt, komt er bij mij niet in. Als je naar al deze
negatieve ervaringen kijkt, en de kosten die wij gemaakt hebben met de
shuttle bus ( 70euro ) vind ik dat wij recht hebben op een vergoeding omdat
de gehele reis een groot drama is geweest en we op het laatste moment te
horen kregen de shuttle bus zelf te moeten betalen, en er was totaal niks te
beleven naast het hotel, wat we wisten, maar de shuttle bus was hetgeen
waarvoor we ook naar dit hotel gingen aangezien Bodrum een mooie stad is.
Hierdoor hebben we vooral op het terras gezeten met onze tablet, en een
glas fanta, om verdere kosten van drinken, en ergernis van de kamer te
vergeten.
De berichtgevingen op de site over het aantal sterren, de luxe, en de shuttle
bus en de ontzettend vieze kamer, doen ons besluiten hier een klacht over
te sturen en een schadeclaim te vragen. Want dit gun je niemand om op
deze manier op vakantie te gaan die in Turkije gewend is wat een 5 sterren
kan zijn ( Royal Asarlik Beach Hotel te Gumbet, zelfde streek ). Totale kosten
van de gehele vakantie 1292,85 euro.
Ook hebben we ter plaatse proberen contact te zoeken met ons contact
persoon, jildou klooterman welke we op de dag van bezoek niet konden
vinden in de lobby, en we haar telefonisch niet te pakken kregen onder
nummer 00902523112360.
Wij zijn benieuwd wat jullie voor ons gaan en kunnen betekenen want we
staan op het punt weer een vakantie te boeken omdat we daar gewoon weg
na deze vakantie nog steeds aan toe zijn.
Foto’s zijn toegevoegd van de kamer.

Toegevoegde foto is enkel een plek onder de wastafel. Foto’s van schimmel op het plafond, muren, vloer, lekkage plek ventilatie, verroeste deurkruk kan ik indien nodig allemaal toesturen, kan echter maar 1 foto versturen via deze klacht. Heb er 9 waar erg zichtbare vieze plekken en vlekken zichtbaar zijn.

Met vriendelijke groet,

Frank Pels

Desired solution:

Een tegemoedkoming voor de gemaakte kosten van de shuttle bus ( 70 euro ) en een tegemoedkoming voor de gehele vakantie aangezien het totaal niet de 5 sterren zijn geweest waar we wel voor hebben betaald. Als je naar de kamer zou kijken zou dat niet eens in de buurt komen van de 2 sterren zoals op de meegestuurde Foto's te zien. Wij vinden dat deze vakantie verreweg maximaal maar 1000 euro mocht kosten, en zelfs dat is teveel geweest voor dit resort.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Arke

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that Arke posted

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 18 oktober 2012 een schriftelijke reactie aan de klant gestuurd. Arke, afdeling Klantenservice

All complaints of