Complaint: Verkapte prijzen excursies Arke

user-129687 on 29 July 2013 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

We zijn net terug van Rhodos.
Zondags avond laat aangekomen rond 22.30 met een mededeling voor een welkoms meeting de andere dag om 9:30 in een restaurant in Rhodos stad.
Op zich niets mis mee alleen waren we door de slechte route beschrijving te laat bij het begin van de meeting.
Tidens de meeting konden we een aantal excursies boeken (zonder dat we tijd hebben gehad het een en ander eens te vergelijken met plaatselijke aanbieders)en hebben dan ook een viertal excursies geboekt.

De eerste die plaats vond was een bezoek aan de vlinder vallei en een boot tocht naar chalki.
Toen we uit de bus stapte bleek dat we nog eens 5€ p.p entree diende te betalen voor de vlinder vallei.
Ik vond dit vreemd, aangezien we een excursie geboekt hebben, en mogen verwachten dat dit gewoon bij de prijs inzit(a 42€ p.p)
Ik heb hierover de zogenaamde reis begeleiding op aangesproken evenals een aantal andere mensen die hier ook niet helemaal tevreden mee waren.

Deze kon hier uiteraard niets mee doen en wees ons op het feit dat dit bij de welkoms meeting besproken was.
Dit hebben wij dus niet mee gekregen, waarschijnlijk omdat we te laat waren.
Vreemd was wel dat de andere mensen die er ook over klaagden vertelde dat er niets over vermeld was.
Maar goed we hebben het zo maar gelaten en die entree betaald.
Leergeld hiermee was om niet te boeken voor een excursie via arke maar de dag na aankomst eerst een rond te kijken waarbij je zeker 40 a 50 % goedkoper uit zult zijn.
Maarja, dat was dan ook de reden van arke om er de andere dag meteen in te springen met een meeting om te voorkomen dat je eerst eens ergens anders kunt kijken.
Dus, beste Arke, ik zal nooit, maar dan ook nooit meer bij eventuele toekomstige vakanties met jullie nog een excursie boeken.

Desired solution:

Helderheid in jullie prijzen voor excurie\'s en niet achteraf nog bij betalen van entree, of dit duidelijk vermelden bij de betreffende excursie.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Arke about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to Arke to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Arke

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that Arke posted

Responded on 20 August 2013 at 19:38

Er is geen oplossing als het afgewenteld wordt als zijnde derde partij die daarvoor verantwoordelijk zou zijn.
Dit is wat Arke suggereert in haar brief gericht aan mij over deze klacht.
Het was een wazige brief waar je alle kanten mee op kunt en geen antwoord over de daadwerkelijke klacht, waarschijnlijk een standaard brief.
De hostes die zo'n welkoms bijeenkomst doet, doet dit uit naam van Arke zelfs met een speld van Arke
Het logo van de welkoms brief en excursie programma bevat zelfs het logo van Arke.
Hoe kun je dan suggereren zoals in de brief dat het om andere partijen gaat
Wat ik wil is dat er dan ook duidelijk vermeld wordt bij elke excursie wat de evt bijkomende kosten zijn.
Hier omheen gaan draaien heeft geen zin.
Ik heb deze klacht dan ook expliciet gemeld om daar op een normale manier mee om te gaan zodat je je niet bedrogen voelt als je ineens extra entree moet gaan betalen terwijl je mag verwachten dat een excursie een all in prijs zou zijn.
Dit werkt niet echt vertrouwens wekkend naar klanten toe.
Ik trek mijn eigen plan bij volgende vakantie's, evt met Arke, voor mij GEEN excursies meer via Arke.
Dit zal ik dan ook zoveel mogelijk uitdragen naar andere mensen die van plan zijn met Arke op vakantie te gaan.

Comment by poster of the complaint

11 years ago - jammer dat er opgelost staat, dit terwijl er geen fatsoenlijk antwoord op mijn klacht is gekomen.

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 29 juli een schriftelijke reactie gestuurd. Vriendelijke groet, Webcareteam Arke

All complaints of