Complaint: Verloren voorwerpen in vliegtuig TUI

user-208229 on 26 October 2013 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Geachte heer/mevrouw,

Reeds drie weken geleden is onze jas met inhoud achtergebleven in een van uw toestellen. Na aankomt om Schiphol kwamen wij er vrij direct achter dat deze nog in het toestel aanwezig was maar, terwijl de economy class nog aan het uitstappen was, werd ons niet toegestaan om terug het vliegtuig in te gaan voor het halen van deze jas.

Tot onze grote spijt geeft geen enkele instantie gehoor aan onze opgave van vermissing, derhalve het standaard mailtje van lost and found Schiphol waarin wordt vermeld dat de jas niet gevonden is. Reeds hebben wij begrepen dat er na 5 dagen ook geen actie meer ondernemen zal worden, welk limiet inmiddels al lang verstreken is.

Naast het bedrag dat wij kwijt zijn voor een nieuwe jas zaten er in deze jas ook sleutels, waaronder onze autosleutel. Alleen al voor het maken van een nieuwe sleutel waren wij bijna €100 euro kwijt, om nog niet eens te beginnen over de kosten van de overige sleutels die bijgemaakt moesten worden. Daarnaast moesten wij nu onze auto op Schiphol laten staan en per trein naar het oosten van het land reizen (en later weer terug om de auto op te halen), wat tevens kosten met zich meebrengt.

Ondanks het feit dat het onze eigen fout was om door de haast de jas vergeten mee te nemen uit het vliegtuig, hopen wij dat u kunt begrijpen dat wij zeer teleurgesteld zijn in het feit dat wij tot op heden nog geen enkele reactie van u vernomen hebben. Tevens kunnen wij niet begrijpen dat deze jas niet boven water is gekomen. Naar wij aannemen behoord uw personeel het vliegtuig te controleren voordat er nieuwe mensen aan boord gaan en de enige conclusie die wij dan ook kunnen trekken is dat de jas door een van uw personeelsleden is meegenomen.

Wij zullen hiervoor een aanklacht in moeten dienen om hopelijk nog enige schadekosten van onze reisverzekering terug te krijgen, hopelijk bieden zij ons wel deze oplossing.

Met vriendelijke groet,

Desired solution:

Vergoeding voor de gemaakte kosten dan wel niet het boven water brengen van de jas en sleutels.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Arke about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by Arke

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben tweemaal geprobeerd de klant telefonisch te bereiken, maar zonder resultaat. Op 8 november hebben wij een schriftelijke reactie verstuurd per e-mail. Vriendelijke groet, Webcareteam Arke

All complaints of