Complaint: Vertraging

user-196318 on 29 August 2013 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op 13 Augustus 2013 was de reis, met mijn vriend, gepland richting Heraklion, Kreta. De vlucht (vluchtnummer OR233) zou oorspronkelijk 18:30 plaatsvinden. Na ruim op tijd aangekomen te zijn bij de gate bleven we wachten totdat wij konden boarden. Echter verstreek de tijd van 18:30. We zagen het vliegtuig al de gate staan en vonden het raar dat we nog niet mochten boarden. Na 3 kwartier gewacht te hebben (19:15) communiceerde het grondpersoneel ons dat het vliegtuig later binnen was gekomen dan gepland en het hierom nog bij moest worden getankt, dit zou een kwartier duren. Vervolgens hebben wij gewacht tot 20:30, wij kregen rond deze tijd te horen dat het vliegtuig niet meer de lucht in zou gaan. Wij mochten consumpties gaan halen en wij moesten om 21:00 weer terug zijn. Aangekomen daar kregen wij te horen dat er een vervangend vliegtuig op weg zou zijn. Echter, 20 passagiers konden niet meer mee, deze zouden vrijwillig (inclusief een hotelovernachting) de volgende dag vliegen. Toen wij ons hier vrijwillig (als enige) hiervoor op wouden geven werd er door het grondpersoneel omgeroepen dat zij ook een vergoeding kregen van 400 euro. Iedereen begon te rennen en te duwen als beesten zodat wij niet rustig naar de vrijwilligers in de rij konden staan. Na duwen en trekken kwamen wij uiteindelijk als 18de en 19de passagier, echter kregen wij te horen dat ze nog 3 mensen zochten, en geen 2. Er werd ons maar verteld dat we maar weer mochten zitten. Nadat de stoelreserveringen en de comfort stoelen vervielen mochten wij (na geduw en getrek in de rij naar het vliegtuig) eindelijk het vliegtuig betreden. Om 22:00 konden wij inderdaad gaan boarden en rond 22:15 vlogen wij richting Heraklion.

De communicatie van deze vertraging ging zo slecht dat ik geen zin meer heb om bij Arke een vlucht te boeken. Dit is niet alleen voor Arke vervelend, maar ook voor mij omdat ik de vakantie zelf wel goed geregeld vond.

Desired solution:

Nadat ons (mijn vriend en ik) onder andere een flinke vergoeding van 400 voor ons neus voorbij is gegaan wil ik alsnog dit geld terug krijgen. Ik ben mij bewust van de regelingen bij vertragingen bij meer dan 3 uur en ik weet dat ik hier recht op heb. Omdat wij ruim 3,5 uur later op bestemming aangekomen waren wil ik graag de vergoeding die hiervoor is bepaald door het Hof van Justitie. Zij hebben beslist dat reizigers die door de vertraging meer dan drie uur later aankomen op hun eindbestemming, recht hebben op een compensatiebedrag. De hoogte van dit compensatiebedrag staat in de Europese Verordening en dit is een totaal bedrag van 400 euro.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Arke about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to Arke to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Arke

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 3 september telefonisch contact gehad met de klant. Vriendelijke groet, Webcareteam Arke

All complaints of