Complaint: vertraging schiphol-ohrid, macedonie

user-122829 on 21 August 2012 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op 30 juli 2012 zouden wij om 10.20 uur vanaf schiphol naar ohrid macedonie gaan vliegen. Na het inchecken rond 8.30 uur zagen wij dat onze vlucht, OR 1181, vertraagd was, en dat onze vlucht naar 13.00 uur was verschoven. Erg vervelend natuurlijk, helemaal als je daar staat met 3 kinderen. Na ruim 2 uur wachten werd er omgeroepen dat alle mensen voor deze vlucht zich konden melden bij een balie voor meer informatie. We kregen daar een compensatiebon om drinken van te halen, en we kregen de mededeling dat het vliegtuig waarschijnlijk om 13.00 uur gereed zou zijn voor vertrek naar Ohrid. Helaas ging dit ook niet lukken. Het vliegtuig waar wij mee zouden vliegen kwam landde pas rond 12.45 en moest toen nog worden schoongemaakt etc. Het meest vervelende was dat mijn jongste dochter van anderhalf jaar de laatste 2 uur de hele boel bij elkaar krijste en waar niets meer mee te beginnen viel, het duurde gewoon veel te lang, en je kunt verder geen kant op. Voor ons als ouders natuurlijk vervelend, maar ook voor de overige passagiers die 2 uur lang het gegil moesten aanhoren. Uiteindelijk ging het vliegtuig rond 13.45 uur de lucht in en landde we rond 16.25. De stoelen die wij van de voren hadden gereserveerd voor in het vliegtuig (waar we 20 euro extra voor hadden betaald), konden wij niet krijgen, omdat we nu met een ander vliegtuig gingen vliegen waar de stoelindeling anders was. Deze 20 euro willen wij natuulijk in ieder geval terug.
Onze familie die al in Ohrid aanwezig waren en op ons wachtte op het vliegveld hebben uiteraard ook uren lang op ons moeten wachten. Een minimale vergoeding van 500 euro (wat een wettelijke regeling is voor een vertraging langer dan 3 uur), voor het hele gezin vind ik een gepaste vergoeding omdat wij door deze vertraging een hele vervelende start hebben gehad van onze vakantie.

Desired solution:

Een minimale vergoeding van 500 euro.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Arke

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 4 september een schriftelijke reactie verstuurd naar de klant. Arke, afdeling Klantenservice

All complaints of