Complaint: Verzoek om compensatie ingeval van langdurige vertraging (24 uur)

user-84046 on 07 February 2012 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Langdurige vertraging die moet worden gelijkgesteld met annulering van de vlucht. Op zondag 5 februari vloog ik met vluchtnummer OR 376 van uw maatschappij van Aruba naar Amsterdam. De vlucht had 24 uur vertraging. Op grond van het arrest van 19 november 2009 van het HvJ, zaaknummers C-402/07 en C-432/07 heeft het Hof van Justitie geoordeeld dat passagiers van vertraagde vluchten voor de toepassing van het recht op schadevergoeding met passagiers van geannuleerde vluchten kunnen worden gelijkgesteld en aldus aanspraak kunnen maken op de in art. 7 van de verordering bedoelde compensatie wanneer zij tenminste drie uur later dan de oorspronkelijk geplande aankomsttijd op de eindbestemming aankomen. Het HvJ heeft in haar arrest van 22 december 2008 C-549/07 geoordeeld dat een technisch mankement bij een luchtvaartuig dat annulering van een vlucht tot gevolg heeft niet valt onder het begrip buitengewone omstandigheden in de zin van artikel 5 lid 3 Verordering. Een en ander leidt tot de conclusie dat de gevorderde compensatie op grond van artikel 7 lid 1 onder C Verodering van EUR 600,00 per persoon, dus in totaal EUR 1.200,00 voor twee personen moet worden toegewezen.

Desired solution:

Op grond van artikel 7 lid 1 onder c EG Verordering 261/2004 ben ik met EUR 600,00 per persoon, dus in totaal EUR 1.200,00 voor twee personen aan compensatievergoeding tevreden.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Arke

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 28 februari een schriftelijke reactie verstuurd naar de klant. Arke, afdeling Klantenservice

All complaints of