Complaint: Weekendje Barcelona

user-50527 on 23 May 2011 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Mijn vriendin en ik wilden graag in het laatste weekend van mei naar Barcelona. Na lang zoeken eindelijk een reis gevonden op Arke.nl.
Gegevens ingevoerd en reis geprobeerd te boeken. MAAR TOEN: mislukte het betalen (FOUT VAN ARKE.nl). Ik nog een keer geprobeerd de reis te boeken, maar deze was toen niet meer beschikbaar.
Het lijkt mij dat dan de reis niet meer beschikbaar is en door kan gaan. Ik vervolgens een andere reis geboekt, bij een ander reisbureau.
Toen kreeg ik een brief met een aanmaning. Ik werd ook gebeld door Arke en deed mijn verhaal. De vrouw aan telefoon vertelde me er een melding van te maken en zou me door verbinden. Toen werd de verbinding verbroken door hun (uit het niets).
Ik toch maar contact opgezocht met Arke om mijn probleem kenbaar te maken. Toen had ik in mijn ongewenste post dus een bevestigingsmail binnen gekregen.
Waardoor ik aan deze reis vast zit! Te schandalig voor woorden! Annuleren kost 713 euro, alsof ik dat zo 1,2,3 heb.

Desired solution:

Ik vind dat Arke.nl moet inzien dat er een probleem zit in hun betalingsysteem. Hierdoor verloopt het boeken van reizen niet goed en ontstaan er problemen en misverstanden. Zij creeeren hierdoor dus fouten en problemen. Ik vind dat zij ervoor moeten zorgen dat iedereen die dit is overkomen schadeloos moeten stellen en de hand in eigen boezem moeten steken.

ARKE.nl (TUI) zal met die vele bakken met geld die ze over de rug van hard werkende mensen verdienen minimaal ervoor moeten zorgen dat het betalingsysteem en reisbevestigingsysteem klopt. Want een e-mail verzenden met de mogelijkheid dat hij in ongewenste post terecht komt is natuurlijk geen zaken doen.

Ook moeten ze een voorbeeld nemen aan D-reizen. Die bellen de boeker op met de bevestiging en maken een afspraak over de betaling.

All complaints of