My complaint:
Al enkele weken zijn in geheel Noord-Nederland (Friesland, Groningen) alle OV-chipkaartautomaten van Arriva stuk. Het is op geen enkele wijze mogelijk de OV-chipkaart op te laden. Dit omdat de automaten geen contant geld meer accepteren, en de PIN-functie structureel niet werkt. Op stations waar geen NS-automaten aanwezig zijn (en dus ook geen alternatieve oplaadmogelijkheden), kunnen reizigers dus niet hun OV-chipkaart opladen. De verantwoordelijkheid voor de automaten ligt bij Arriva, maar deze maken weinig haast het probleem op te lossen. Ik heb de afgelopen weken zo’n vier keer de klantenservice van Arriva hierover ingelicht, waarvan de eerste keer drie weken geleden, maar het probleem wordt niet verholpen. Op het station in Camminghaburen is de automaat al meer dan drie weken stuk, wat tot enorme irritatie leidt bij reizigers met een OV-chipkaart die plotseling een los kaartje moeten kopen, en daardoor soms ook nog de trein missen. Het is werkelijk schandalig dat Arriva zo met haar klanten om gaat.
Desired solution:
Zo snel mogelijk alle automaten repareren, liefst binnen 24 uur.