Complaint: Inchecken met OV-chipkaart

user-64839 on 07 October 2011 about Arriva in category Openbaar Vervoer

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op het centraal station in Groningen heb ik mij al een aantal keren lopen ergeren aan de paaltjes waar je moet inchecken met je ov-chipkaart. De paaltjes geven vaak storingen aan, en soms werkt een paaltje helemaal niet. Het enige paaltje dat nog redelijk in de buurt staat van de trein die ik moet hebben heeft het vaakst kuren, en het komt dan ook regelmatig voor dat ik helemaal terug moet lopen naar spoor 1, in de hoop dat ik daar kan inchecken. Gelukkig heb ik daardoor nog nooit een trein gemist, en ik ben dan ook niet van plan om een trein te missen omdat de paaltjes van arriva mijn kaart niet willen accepteren. Ook vind ik het storend dat ik bij het uitchecken in de rij moet staan om uit te kunnen checken. De paaltjes van NS strompel je bijna over, maar voor arriva moet je in de rij staan. Erg onhandig voor mensen die de bus willen halen of moeten overstappen op een NS-trein.

Desired solution:

Een groot deel van het probleem wordt weggenomen als er meer paaltjes van arriva op het station in Groningen komen. Er is altijd wel een apparaat dat wel werkt, en het zou handig zijn als je daarvoor niet helemaal terug moet lopen naar spoor 1. Wat betreft de storingen weet ik geen passende oplossing, omdat deze neem ik aan niet opzettelijk worden veroorzaakt. Maar meer mogelijkheden om in- en uit te checken zou ik erg waarderen.

All complaints of