Complaint: Rijgedrag chauffeur Arriva lijnbus

user-143788 on 22 November 2012 about Arriva in category Openbaar Vervoer

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Goedemorgen.

Ik heb een klacht over het onbeschofte verkeersgedrag van één van uw buschauffeurs. In het kort zal ik uitleggen wat er is gebeurd.
Vrijdagavond, 16 nov. 2012, rond 18.15uur rijd ik met mijn dochter op de Plattenburgstraat te Doetinchem richting Energieweg. Bij de Bongerd komt een bus (kenteken BX-TR-66) van Arriva van rechts (Station De Huet, Jan Willinkstraat). Ik geef toe, was even met mijn dochter aan het babbelen en gaf de bus van jullie geen voorrang, maar zo dramatisch was het nu allemaal ook weer niet. Wat er vervolgens gebeurd, grenst aan het belachelijke.
Jullie chauffeur begint heftig te claxoneren en met groot licht pal achter mij aan te rijden! Dit hield hij meer dan 200meter vol zodat ik ook een beetje geergerd werd. Wat ik deed als reactie was (inderdaad, ook niet netjes) mistlamp achter aan zetten en bij het naderen van een flauwe bocht even iets meer en harder bijremmen dan nodig, maar toch, actie geeft reactie. Vervolgens weer duwen en seinen tot de kruising Plattenburgstraat-Liemersweg. Daar ging ik rechtsaf en hij rechtdoor, maar hij gaf nog wel even extra gas om naast mij te komen en volgens stoppen, ondanks de groene verkeerslichten, mij flink scheldend (kon het goed zien, omdat de bus volledig was verlicht bij de bestuurder) met z’n middelvinger te laten merken het niet helemaal met mijn actie(geen voorrang verlenen) eens was. De desbetreffende chauffeur was kalend en ik schat hem een jaar of 30-35.
Ik neem aan dat jullie chauffeurs geregeld een interne opleiding krijgen om met geweld om te gaan, maar deze chauffeur sloeg een beetje erg ver door!!!
Ik kan mij voorstellen dat als ik op zijn ”avances” bij de kruising Plattenburgstraat/Liemersweg was ingegaan het tot een knokpartij had kunnen komen, maar gelukkig was ik (zeker nu mijn dochtertje erbij was) de verstandigste.
Ik hoop dat u de chauffeur aan de hand van de vermeldde info kunt traceren en ben erg benieuwd naar jullie reactie. Want geweld in het verkeer is toch het eerste wat bedrijven als jullie moeten voorkomen!!!

Desired solution:

Chauffeur op het matje roepen en graag aan mij doorgeven wat de chauffeur bezielde!!!

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Arriva

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Arriva

Arriva

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Hartelijk dank voor uw reactie via de website klacht.nl. We stellen het op prijs dat u uw ervaringen met onze dienstverlening laat weten. Wij kiezer er voor om uw reactie via ons eigen registratiesysteem op te lossen, dit geeft ons een betere mogelijkheid om uw reactie snel en op de juiste wijze af te handelen.
U kunt uw reactie rechtstreeks bij ons achterlaten via https://www.arriva.nl/nc/klantenservice/neem-contact-op

Wij wensen u nog een Goede Reis!

All complaints of