Complaint: Vertraging van 1 uur 51 minuten door technisch defect van de M.C. Escher

user-84763 on 11 February 2012 about Arriva in category Openbaar Vervoer

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op 9 februari 2012 om 23.04 uur zou de trein van Leeuwarden naar Groningen vertrekken.
Dat deed hij ook, maar hij reed meteen al zeer langzaam en stopte zelfs helemaal na het verlaten van de stad. Er werd door de machinist een klein technisch probleem gemeld door de intercom.
De trein reed na een kwartier ongeveer langzamer dan normaal naar Cammingaburen. Ook het verder rijden vanaf dat station ging met haperingen gepaard. De trein bleef helemaal stilstaan, een paar honderd meter voorbij Cammingaburen. De machinist meldde na geruime tijd dat hij het probleem niet kon oplossen, en de trein zou laten terugslepen naar Leeuwarden: het was inmiddels 00.30 uur.
Alle paasagiers werden door de sleeptrein op station Cammingaburen uit de trein gelaten met de boodschap dat ze door een trein vanuit Leeuwarden zouden worden opgepikt. Dit duurde erg lang en het was erg koud. De trein uit Groningen stopte en daar zijn we met zijn allen ingestapt terug naar Leeuwarden. Deze trein heeft ons daarna naar Groningen gebracht waar we circa 01.45 uur aankwamen.
Er reden geen stadsbussen meer. ik moest noodgedwongen een taxi nemen.

Desired solution:

Ik stel voor dat Arriva mijn reiskosten betaalt voor de trein en voor de taxi, d.i. € 5,40,- voor de treinreis (korting verdisconteerd) plus € 17,50 voor de taxirit van het Hoofdtatation naar mijn huisadres in Beijum Groningen.
Dit is samen 22,90 euro Graag op rekeningnummer 1692871 tnv AMJ Riemersma Groningen

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Arriva

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Arriva

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that Arriva posted

Arriva

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Hartelijk dank voor uw reactie via de website klacht.nl. We stellen het op prijs dat u uw ervaringen met onze dienstverlening laat weten. Wij kiezen ervoor om uw reactie op te nemen in ons eigen Klantreactie registratiesysteem. Dit geeft ons een betere mogelijkheid om uw reactie snel en op de juiste wijze af te handelen. Alle geregistreerde reacties tezamen geven ons een goed overzicht op welke manier wij onze diensten en service voor reizigers kunnen verbeteren.

Wist u dat u uw reactie ook rechtstreeks bij ons kunt achterlaten via https://www.arriva.nl/nc/klantenservice/neem-contact-op ? Wij wensen u nog een Goede Reis!

All complaints of