Complaint: Weigering bij Arriva ivm loophulp

user-74068 on 25 October 2012 about Arriva in category Openbaar Vervoer

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Het loophulpmiddel is gemaakt door de heer Hoekstra, zie website www.rollingdutchman.nl/landen/indexnederlands.htm
Het is een loophulp met de volgende afmetingen (lxhxb in cm) 112x20x55, exclusief mandje. De wielen met massieve banden hebben een doorsnede van 12½ inch. De loophulp heeft een afneembaar mandje en een speciale zadellift om hem minder hoog te maken. Daarnaast kan eventueel het stuur worden losgedraaid, zodat hij minder ruimte in neemt. Dit alles is echter niet nodig, omdat het mandje precies tussen de rolstoelsteun en het raam past, er zit een standaard op en in de bus zijn drie veiligheidshengsels aanwezig. Hij kan dus absoluut geen kant op.

De Rolling Dutchman betekent voor mij vrijheid. Ik heb fibromyalgie en een heupprobleem. Door de ernstige vermoeidheidsklachten en continue pijn, is het voor mij sinds ik de Rolling Dutchman heb, eindelijk weer mogelijk om ergens naartoe te gaan (zonder dat ik extra pijn heb, of extra vermoeid raak). Ik reis vier keer per week met Arriva van Vianen naar Culemborg, mijn stage hangt af van het openbaar vervoer. Arriva is de enige vervoerder op deze lijn.
Arriva is verplicht mij mee te nemen, sinds 9 mei 2012 is dit opgenomen in de Algemene Wet Gelijke Behandeling. Dit heb ik aangegeven bij Arriva, maar hier wordt niets mee gedaan. Arriva heeft de foto van de loophulp, maar dit is niet afdoende blijkbaar.

Desired solution:

Dat ik mee mag in de bus en Arriva zich aan de wet houdt.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Arriva

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Arriva

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that Arriva posted

Arriva

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Hartelijk dank voor uw reactie via de website klacht.nl. We stellen het op prijs dat u uw ervaringen met onze dienstverlening laat weten. Wij kiezer er voor om uw reactie via ons eigen registratiesysteem op te lossen, dit geeft ons een betere mogelijkheid om uw reactie snel en op de juiste wijze af te handelen.
U kunt uw reactie rechtstreeks bij ons achterlaten via https://www.arriva.nl/nc/klantenservice/neem-contact-op

Wij wensen u nog een Goede Reis!

All complaints of