Complaint: Jaarnota 2011 van Atoomstroom

P. Verberne on 13 August 2012 about Atoomstroom in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ook ik heb buitengewoon slechte ervaringen met Atoomstroom, hun administratie is een chaos, iedereen werkt langs elkaar heen. Wellicht heeft dat te maken met mijn zonnepanelen waarmee ik in 2011 iets meer geproduceerd heb dan mijn eigen verbruik. Ik heb netto nog 20 kWh teruggeleverd.

Men is zelfs niet in staat om goed op te tellen en af te trekken. Telefoneren helpt niets, e-mails evenmin. Inmiddels heb ik mijn 3e jaarnota over 2011 ontvangen die eindelijk correct is. Met dien verstande dat ik € 2,67 energiebelasting terugkrijg over mijn overschotje, hetgeen belastingtechnisch niet mag. Cadeautje van Atoomstroom.

In juli heb ik eindelijk de mij toekomende restitutie van € 203,94 over 2011 op mijn bankrekening ontvangen, zij het met een ongespecificeerde inhouding van € 24,17 wegens “openstaande nota’s”. Dat kan nooit zo zijn, daar mijn maandelijkse voorschotnota’s € 1,00 zijn omdat ik in 2011 met mijn zonnepanelen meer geproduceerd heb dan verbruikt.

Ik vermoed dat het probleem in de boekhoudsoftware ligt die geen negatief verbruik kan verwerken. Maar een eenvoudige handmatige verwerking zou dan voor de hand liggen. Of kan Atoomstroom ook niet met een zakjapanner overweg?

Desired solution:

Iemand aanstellen die in staat is met begrip van zaken handmatig een jaarnota op te stellen.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Atoomstroom

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Atoomstroom

Atoomstroom

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij leren van onze fouten en proberen onze administratie zo efficiënt en effectief mogelijk te maken voor de klant. Daarnaast kunnen we klanten die terugleveren tegemoet komen door een gepaste oplossing.

All complaints of