Complaint: Automatisch aanzetten van de internetbundel

user-153236 on 15 January 2013 about Simyo in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Simyo zet automatisch internetbundel aan zonder gebruiker te informeren. Serviceberichten voor automatisch opwaarderen blijven ineens achterwege.
Op 19 dec. 2012 heeft mijn dochter een nieuwe telefoon gekregen (Samsung ACE) Ik heb haar Simyo Sim overgezet, waarna een aantal serviceberichten volgenden die geaccepteerd werden. Op haar oude telefoon (Nokia C3)stond internetbundel op “uit”. Uiteraard werd de telefoon meteen geconfigureerd voor Wifi.
Bij controle van haar banksaldo zie ik toevallig dat er tot 10-01-2013 ongeveer € 100.00 aan verbruik is afgeschreven voor internet. Ik heb meteen de internetbundel uitgezet (10-01-2013) Dan vindt er 2 dagen geen verbruik plaats. Maar vandaag meldt ze dat ze weer internet verbinding heeft. Simyo gebeld. Blijkt dat het via het “netwerk” uitgezet moet worden. Aldus geschied door de Simyo medewerker. Via dezelfde medewerker is als service het tegoed aangezuiverd met ongeveer € 4.00 tot € 9.96. Dat staat natuurlijk in geen verhouding tot het ongewenste dataverbruik van inmiddels meer dan € 120.00

Desired solution:

1. Restitutie van liefst alles (€ 120.00) maar op zijn minst een aanzienlijk deel van de gemaakte kosten.
2. T.b.v. andere gebruikers een uitspraak van de OPTA op een absoluut verbod op het automatisch wijzigen van de gebruikersinstellingen.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about Simyo

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Simyo about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind Simyo to pickup complaint

All complaints of