Complaint: Automatische incasso niet teruggestort

user-218246 on 13 December 2013 about Conrad Electronic in category Electronica Winkels - ketens

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb op 11 augustus 2 lampen besteld (ordernummer 1946524507) met betaalwijze automatische incasso. De lampen blijken defect, en ik stuur ze terug.
Op 9 september volgt de retourbevestiging, met belofte tot creditering. Na een maand blijkt het geld niet teruggestort te zijn op mijn rekening. Ik neem contact op met Conrad, en zij geven, na lang aandringen, een betaalbewijs dat het geld overgemaakt is.
Dit is op echter teruggestort op een rekeningnummer dat niet van mij is, en mij volstrekt onbekend is. Ik heb de incasso gestorneerd om toch mijn geld terug te krijgen. Commentaar van Conrad is: “wij hebben het geld dat we overgemaakt hebben niet retour ontvangen, dus het is in uw bezit.”

Hoe kan ik bewijzen dat een rekeningnummer niet van mij is, als de bank vanuit privacywetgeving niet de eigenaargegevens prijs wil geven?

Inmiddels krijg ik een brief van het incassobureau met incassokosten, omdat Conrad het halsstarrig weigert zijn fout in te zien! Iedere keer krijg ik een mail van een andere contactpersoon, en nooit van dezelfde. Eén ding hebben ze gemeen: ze zijn niet genegen het probleem voor me op te lossen.

Mensen: let op als je wat bestelt bij Conrad, want het zijn mooie praatjes, maar enige doortastende klantenservice en klanttevredenheid is er niet bij!

Desired solution:

Erkenning van de fout, rectificatie van het probleem, en terugdraaien van de incasso.

Enige tegemoetkoming in de geleden ergernis is gewenst - geen korting op een volgende bestelling, want die zal denk ik nooit meer komen.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about Conrad Electronic

All complaints of