My complaint:
Misschien het verkeerde moment om dit te doen, eigenlijk zit ik te koken van woede. Ik heb begin dit jaar een 2-jarig abonnement afgesloten bij BelCompany Gorinchem. Na een paar maanden haal ik op een dag het toestel uit de beschermhoes om m’n e-mail te checken en dan blijkt dat het scherm alleen nog een veelkleurige streep laat zien aan de linkerzijde van het scherm.
Mijn eerste gedachte was dat er een connector was losgeraakt tussen het toestel en het scherm. Ik weet uit ervaring met laptops dat dit een oorzaak zou kunnen zijn.
Met het toestel ga ik terug naar de BelCompany in Gorinchem. Daar zegt men direct dat het scherm kapot is door vallen of drukschade. Ik reageer verbaasd; het toestel is nooit gevallen, er is nooit iets op gevallen. Het toestel heeft altijd netjes in de hoes gezeten en er zijn geen rare dingen mee gebeurd. Aan de buitenkant van het toestel is dan ook geen schade te zien. Ik vertel dit alles waarop me wordt verteld dat het toestel ter reparatie zal worden opgestuurd. Ik vraag om hierbij te vermelden dat het toestel altijd netjes is behandeld en en niet is gevallen e.d. Op het formulier komt summier te staan: “er is niets gebeurt met de telefoon”.
Na ongeveer 2 weken komt het resultaat; het toestel is door mijn fout kapot; druk-, of valschade.
Ik ben hier werkelijk erg kwaad om; ik koop (voor het eerst bij BelCompany, en waarschijnlijk ook voor de laatste keer) een duur tweejarig abonnement met Internet en wil daarbij de telefoon die ik al langer op het oog heb, het vlaggeschip van Nokia; de N900. Vooral vanwege de bekende kwaliteit van Nokia en het feit dat er Maemo op draait.
Binnen een paar maanden is het toestel kapot en wordt er gewoon beweerd dat ik het toestel kapot heb gemaakt.
Ik schrijf op aanraden van de winkel een brief naar BelCompany en leg uit wat er gebeurd is.
Ook hier krijg ik nul op het rekest. De schade is ontstaan door vallen of te hard drukken en als ik het daar niet mee eens ben kan ik voor een second opinion het toestel zelf nogmaals laten onderzoeken.
Einde verhaal.
Ik zit ondertussen te koken van woede; dat zo’n duur toestel zo snel kapot is, is erg jammer en heeft m’n vertrouwen in de Nokia behoorlijk bechadigt. De reactie van BelCompany vind ik echter nog veel erger: eigen schuld, dikke bult. Nooit meer iets van BelCompany en ik zal ook al m’n vrienden en kennisen laten weten dat ze BelCompany moeten mijden. Ik hoop dat BelCompany leert dat het niet netjes behandelen van haar klanten meer schade oplevert dan het vergoeden van een telefoon!
Desired solution:
Een ander toestel, bij voorkeur een Android. Indien dat niet mogelijk is een nieuwe Nokia N900 en als dat niet mogelijk is een N8 van Nokia.