Complaint: omruilgarantie niet toegepast

user-16682 on 27 July 2010 about Belcompany in category Telecomwinkels

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Beste BelCompany,
Op zaterdag 17 juli kocht ik in jullie BelCompany winkel in Sint-Niklaas (Grote Markt 57) een Samsung E2210 Quadband. Zeer tevreden met mijn aankoop, ging ik naar huis. Daar merkte ik echter dat de microfoon niet werkte. Helaas was het toen al na sluitingstijd, dus kon ik niet meteen terug gaan.
Drie dagen later, namelijk op dinsdag 20 juli, ben ik teruggegaan naar jullie winkel in de veronderstelling dat ik deze kon ruilen, zoals jullie “niet tevreden omruilgarantie”, die ik hieronder nog eventjes citeer, zegt:

“Niet tevreden omruilgarantie.
Stel dat ondanks lang beraad en goed overleg, je nieuwe toestel niet aan de verwachtingen voldoet. Dan biedt BelCompany je de mogelijkheid het toestel binnen 14 dagen om te ruilen tegen een andere. Voorwaarde voor deze garantie is wel dat het toestel onbeschadigd én in de originele verpakking teruggenomen kan worden. Ook het aankoopbewijs dient meegeleverd te worden, evenals alle inbegrepen accessoires.
Uitzondering op de niet tevreden omruilgarantie zijn de toestellen dewelke worden geleverd samen met een abonnement, smartphones en speciale klantenbestellingen. Vraag hierover meer informatie aan uw verkoopmedewerker. ”

Aangezien mijn GSM maar drie dagen oud was, veronderstelde ik dat dit totaal geen probleem zou zijn, maar niets was minder waar. De jongeman die mij de GSM verkocht heeft, mocht me niet verder helpen, dus moest ik nogmaals terugkeren om met de verantwoordelijke van de winkel te spreken. Nog steeds ervan overtuigd dat jullie mij een goede service zouden bieden, ging ik op vrijdag 23 juli terug.

Ik bracht het toestel in originele verpakking terug en met aankoopbewijs. Helaas krijg ik te horen dat ik “geen recht heb op een omruiling”, want verklaarde de vrouwelijke winkelbediende: “ik had helemaal geen recht op een vervanging, maar enkel en alleen op een herstel” . Dus werd ik verplicht om mijn pasgekochte defecte GSM terug te geven en te wachten op een herstelling. Bovendien ging deze herstelling minstens 3 weken duren, waardoor ik dus 3 weken geen gsm zou hebben.

Ik vind dit zeer ONGEPAST! Graag wil ik u ook bovendien meedelen dat dit niet geheel strookt met de wettelijk vastgestelde garantiebepalingen. Volgens het wetboek – de wet betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen, in voege gegaan op 1 september 2004 – kan ik namelijk een kosteloze reparatie of de vervanging van het toestel eisen.
Aangezien hetzelfde type GSM nog bij jullie in de winkel beschikbaar was, zou ik dus voor een vervanging gegaan zijn. Waarom kreeg ik dit niet?

Ook de houding van de winkelbediende was niet naar behoren, want op de vraag of ik ondertussen een vervangtoestel zou krijgen, haalde ze eerst haar schouders op. Het was blijkbaar niet haar probleem/ zorg. Na lang aandringen, besloot ze mij toch een vervangtoestel te geven, maar TEGEN BETALING ! Wel kreeg ik er GRATIS de opmerking bij dat dit toch een ‘zeer gul gebaar was van de winkel’.

Nu ben ik dus mijn Samsung GSM kwijt, misschien krijg ik hem na drie weken zelfs onhersteld terug en wat dan? En daarbovenop heb ik nog eens 50 € moeten geven voor een oud vervangtoestel van Siemens (die waarschijnlijk nu slechts 20 € kost in aankoopprijs, als het al niet minder is… ).

Wat bent u van plan om hieraan te doen?
In de hoop op een snelle reactie, groet ik u.

Gewenste oplossing

nieuwe gsm dat werkt en verontschuldiging winkelbediende

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by Belcompany

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by Belcompany

Message from Belcompany

14 years ago - Beste klant, Wij vinden het jammer om te horen dat je een klacht hebt over het BelCompany filiaal in Sint Niklaas, België. BelCompany België is echter onderdeel van Telenet Mobile NV. Ondanks dat de naam van de winkels gelijk is, heeft BelCompany Nederland niets te maken met BelCompany België. Wij kunnen je klacht dan ook niet in behandeling nemen. We willen je adviseren om contact met BelCompany België op te nemen, zodat zij naar jouw klacht kunnen kijken en je hier wellicht verder mee kunnen helpen. Je kan hiervoor een mailtje naar info@belcompany.be, met daarin je vraag, je naam en je telefoonnummer. Zij zullen je dan zo snel mogelijk een reactie geven. Adres hoofdzetel Telenet Mobile NV: Telenet Mobile NV Zandvoortstraat 5 2800 Mechelen (Antwerpen) België Met vriendelijke groet, BelCompany WebCare (Nederland)

Belcompany

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste klant,

Wij vinden het jammer om te horen dat je een klacht hebt over het BelCompany filiaal in Sint Niklaas, België.
BelCompany België is echter onderdeel van Telenet Mobile NV. Ondanks dat de naam van de winkels gelijk is, heeft BelCompany Nederland niets te maken met BelCompany België. Wij kunnen je klacht dan ook niet in behandeling nemen, daar deze site echt alleen voor klachten van BelCompany Nederland is.

We willen je adviseren om contact met BelCompany België op te nemen, zodat zij naar jouw klacht kunnen kijken en je hier wellicht verder mee kunnen helpen.

Je kan hiervoor een mailtje naar info@belcompany.be, met daarin je vraag, je naam en je telefoonnummer. Zij zullen je dan zo snel mogelijk een reactie geven.

Adres hoofdzetel Telenet Mobile NV:
Telenet Mobile NV
Zandvoortstraat 5
2800 Mechelen (Antwerpen)
België

Met vriendelijke groet,

BelCompany WebCare
(Nederland)

All complaints of