Complaint: Veel beloven, weinig geven doet de gek in vreugde leven.

user-11818 on 02 May 2010 about Belcompany in category Telecomwinkels

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Omschrijving klacht

Ik heb al tig jaar geen abonnement meer gehad. Na jaren van prepaid gebruik te hebben gemaakt heb ik mezelf overgehaald om toch een abonnement af te sluiten, vooral omdat ik graag de nieuwe toestel Nokia N900 wou hebben. Omdat ik al jaren dezelfde nummer heb, heb ik gevraagd om nummerbehoud en dat kon. Ik als leek wat betreft telefonie heb op dat moment het volste vertrouwen in de “professionaliteit” van de verkoper van Belcompany. Had ik dat nou maar niet gedaan. Had me een hoop geld, irritatie en nog meer gevoelens gescheeld die ik hier niet kan opnoemen.
Na 1 week werd mijn telefoon afgesloten. Na gebeld te hebben met Belcompany Vlaardingen (daar heb ik het abbo afgesloten) werd mij verteld dat ik Hi moest bellen, dat is hun pakkie aan. Hi gebeld en pas na aantal keren belden wist gelukkig 1 waakzame medewerker mij te vertellen dat mijn telefoon is afgesloten wegens hoge kosten van 293,14 euro. WAT! Bleek dat ik van internet gebruik heb gemaakt (is inbegrepen in mijn abonnement)tijdens een 0-uren abonnement. Blijkt dat tot het nummer is overgezet je van een 0-uren abonnement gebruik maakt en de kosten hier blijken heel hoog. Hier had ik geen flauw benul van. In het contract dat ik meteen in de winkel heb afgesloten staat er niets over in, nog werd mij iets door de verkoper over medegedeeld. Als ik dit bij voorbaat had geweten dan zou ik absoluut nog geen gebruik hebben gemaakt van de nieuwe sim-kaart. Het staat toch ook in groot contrast dat mijn abonnement 32,50 p.m is incl. onbeperkt internetten en dat van paar dagen te hebben gebruik gemaakt van internet binnen het 0-uren abonnement ik ineens 293,14 moet betalen. Toen ik dit dus hoorde van HI die mij er ook op wees dat het een fout van Belcompany is ben ik gelijk naar de winkel gegaan. De verkoper kon zich niet zo goed meer het gesprek herinneren en zei dat hij bovenstaande altijd op de doosje van de simkaart schrijft (dus dat je geen gebruik moet maken van de nieuwe simkaart tot nummeroverschrijving), maar op mijn doosje stond niets wat ik nog eens als bevestiging opmaak dat hij mij deze informatie niet heeft verteld en mij nu wél doodleuk verteld; ja mevrouw, je had nog wel even moeten blijven bellen met je oude simkaart tot nummer is overgezet. Maar meneer vond toch dat het zijn fout was en beloofde mij dat ik de rekening niet hoefde te betalen. Ik moest alleen afwachten tot ik de rekening op de mat had en een kopie hiervan bij hem afleveren. Dan zou alles afgehandeld worden. Nou mooi niet. Nadat ik de rek. heb afgegeven zou ik nog gebeld worden. Na tig keer zelf te hebben gebeld met de vraag; WAT NU? Bleek het toch allemaal niet zo gemakkelijk te gaan. Het bedrag moet bij HI teruggevorderd worden. Meneer moet een brief opstellen en ik moet langskomen om te ondertekenen. Gaat maanden overheen en dan is nog maar de vraag of HI dit vergoedt, dit allemaal volgens de verkoper in Vlaardingen. Heb al paar keer gebeld wanneer ik kon langskomen om die zogenaamde brief te ondertekenen, zegt hij nu dat hij geen tijd heeft gehad, heeft nog andere klanten en wacht nu op een conceptbrief van de hoofdkantoor omdat hij niet weet hoe je zo’n brief moet schrijven. En zo wordt ik al een tijdje aan het lijntje gehouden of telkens doorgestuurd naar HI. Heb gelijk diezelfde dag (nu 1 week geleden) hoofdkantoor gebeld en zij konden geen enkele info vinden inzake bovenstaande. Er is niets gemeld inzake mijn klacht. GGRRRRRRRRG. Mevrouw van het hoofdkantoor geeft me nog een schop na en zegt dat het mijn eigen schuld is, en dat de verkoper niet verplicht is om mij dat van het 0-uren abonnement te vertellen, maar dat het wel netjes was geweest en dat ik het contract c.q alg. voorwaarden had moeten lezen. In het contract staat niets wat daarnaar verwijst en waar had ik de alg. vw moeten lezen. Moest ik dan tegen de verkoper zeggen: meneer, kunt u mij vertellen of er nog een addertje onder het gras ligt voordat ik onderteken, of meneer, ik ga eerst naar huis om nog eens uitgebreid de voorwaarden te lezen omdat ik u niet vertrouw als verkoper van een mobiele abonnement. Ligt het nou aan mij! Ik voel me verraden, ben er heel verdrietig over en zal in de toekomst 100 x nadenken voordat ik Belcompany binnen stap.

Gewenste oplossing

Het liefst heb ik dat het hele gedoe ongedaan wordt gemaakt. Dus toestel terug naar belcompany (welke overigens al 3 weken bij Nokia in reparatie is omdat die nu al niet goed werkt) en dat het abonnement per direct wordt afgesloten. I.i.g wil ik de kosten van die ik buiten mijn bundel heb gemaakt van 293,14 teruggestort hebben.

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by Belcompany

All complaints of