Complaint: Verschillende klachten over Samsung Monte.

user-54550 on 03 July 2011 about Belcompany in category Telecomwinkels

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Momenteel bezit ik nu de Samsung Monte. Deze heb ik volgens het bonnetje op 12 februari 2011 gekocht. Na nog geen maand kwam ik terug met de klachten dat de telefoon zichzelf regelmatig afsloot en die gaf daar soms de melding bij dat er geen sim-kaart in de telefoon zou zitten, terwijl deze er wel in zat. Ook had hij het probleem dat de telefoon blijft denken dat mijn headset verbonden is met de telefoon terwijl hij dit niet is. Hierdoor kan ik gewoon niet meer bellen, want ik versta degene die ik bel/degene die mij belt niet en andersom. Hierdoor wordt de telefoon eigenlijk gewoon onbruikbaar.

Ik kreeg toen een nieuw toestel aangeboden. Deze kreeg na vrij korte tijd weer dezelfde problemen. We zijn toen een poosje later weer naar de BelCompany geweest. Deze hadden als enige opsie om de telefoon op te sturen ter reparatie. Dit hebben we gedaan, en kostte mij niets, omdat de telefoon nog onder de garantie viel, omdat ik er heel erg netjes mee om ga.

We hebben de telefoon vrijdag 6 mei 2011 opgehaald. Zondag 8 mei 2011 heb ik mijn telefoon weer getest op het probleem (de telefoon blijft denken dat mijn headset verbonden is met de telefoon terwijl hij dit niet is. Hierdoor kan ik gewoon niet meer bellen, want ik versta degene die ik bel/degene die mij belt niet en andersom.) Toen merke ik dat het probleem gewoon weer niet verholpen was.

Dus heb ik maandag 9 mei 2011 de BelCompany in Tiel gebeld. Hier besprak ik mijn problemen mee en legde alles uit. Deze mevrouw heeft mij verteld dat als we langskomen met mijn telefoon ze de telefoon nog maals op gaan sturen ter reperatie en er dan een klacht wordt gemaakt. Dan zou de klachtenprocedure in werking worden gezet. Ik vroeg toen wat er meestal als resultaat uit die klachtenprocedure kwam, en de mevrouw vertelde mij dat ik dan meestal een nieuw toestel zou krijgen. Ik vertelde haar toen, dat ik graag een heel ander model zou willen hebben, waar ik dan nog wel wat zou moeten bij betalen. Ik wil namelijk deze telefoon echt niet meer, ben hem nu echt verschrikkelijk zat. Deze mevrouw begreep dit van mij en vertelde mij dat als we dit even meldden als de klacht werdt gemaakt, zij dit er meteen bij zouden zetten en dit waarschijnlijk wel mogelijk was.

Ik had toen ook vermeld dat ik graag de HTC wildfire Wit wou. Dit gaf ik ook door aan de persoon die mijn telefoon bij de BelCompany zou brengen, aangezien ik zelf minstens een half uur moet reizen.

Vervolgens hebben ze de telefoon opnieuw opgestuurd voor reparatie en hebben ze niet de klachtenprocedure in gang gezet. Dit maal waren er ‘onderdelen vervangen’ dit ging dan ook een poosje goed, maar nu is de telefoon alweer kapot. Eerst deden verschillende widgets het niet meer. Dit liet ik maar even maar nu komen er weer meer gebreken. De telefoon sluit zich weer soms plotseling af en start zichzelf dan weer op met de melding ‘Geen simkaart’ terwijl mijn simkaart er gewoon in zit. Dit ligt aan de telefoon, want mijn simkaart werkt perfect in andere telefoons. Ook stopt het Wi-Fi er nu mee. Eerst deed dit het perfect bij mij thuis en was er helemaal niks aan de hand. Aan onze Wi-Fi is niks gebeurt, maar de telefoon faalt wel. Hij verbreekt heel vaak plotseling de verbinding en doet net alsof er geen Wi-Fi is. Dit is zeer vervelend, omdat je dan bezig bent, en hij dat opeens het niet meer doet, en dus ook alles stopt, en je alles kwijt bent. En weer opnieuw moet beginnen, als dat vervolgens dan weer gebeurt is dat niet zo leuk. Ook had ik pas weer het probleem dat ik niet kon bellen zonder oortjes, dit maal hoorde je weer niks als je de telefoon op nam. Nu moet je eerst de oortjes erin steken, en dan kan je pas via de speaker de persoon aan de andere kant horen. Dit is natuurlijk niet normaal. Het wordt bijna onmogelijk om deze telefoon normaal te gebruiken qua internet en bellen.

Ik heb nu al zoveel problemen gehad met deze telefoon, en ik verwacht dat er nu echt een andere oplossing wordt gevonden dan opsturen ter reparatie. Ik verwacht dat ik een nieuwe telefoon (HTC Wildfire) tegen bijbetaling kan kopen, of anders mijn geld terug krijg. U kunt vast wel begrijpen dat ik het nu echt helemaal heb gehad met deze telefoon en het nu toch echt genoeg is. Ik hoop dat er snel een passende oplossing kan worden gevonden.

Desired solution:

Tegen bijbetaling de HTC wildfire Wit krijgen, of anders mijn geld terug.

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by Belcompany

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by Belcompany

Responded on 05 July 2011 at 17:24

Beetje jammer dat de telefoon nog een keer opgestuurd moet worden, dit heeft namelijk toch geen zin. Maarja, dat is de procedure, en verder is er niks aan te doen..

Message from from Klacht.nl

13 years ago - User added a review about the solution that Belcompany posted

Belcompany

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben telefonisch contact gehad en de situatie besproken. Wij zijn overeengekomen dat u uw toestel toch nogmaals ter reparatie opstuurt.

Met vriendelijke groet,

BelCompany Webcare

All complaints of