Complaint: betalen zonder dat je een simkaart hebt is toch oplichting

ikkkkkkkkkkkkkkkkk on 06 November 2013 about Simyo in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik augustus ging mijn telefoon uit ineens , ik deed hem weer aan en toen was mijn simkaart geblokkeerd, de pukcode deed het ook niet meer ect ect . Vanaf augustus heb ik dus geen werkende simkaart maar moet ik wel betalen ik weiger dit . Nu is het zo dat ik mijn een vriend van mij gebeld heb naar simyo en men dus nu daar heen belde met de mededeling dat ze mij moesten hebben ivm een openstaande vordering .ik werd direct gebeld hierover en betaal nu uiteraard helemaal niet meer. Ik vind dit allereerst schending van mijn privacy want mijn vriend zijn vriendin heeft gezegd dat ze niet de vrouw was naar wie gevraagd werd en kreeg wel de mededeling dat ik dus een factuur heb openstaan. Naar mijn mening geheel terecht want ik vind dat ik opgelicht word door abonnementsgeld te rekenen voor een telefoonnummer dat ik niet gebruiken kan omdat ik geen simkaart heb die werkt.
Ik wil onmiddellijke beëindiging van het contract ivm oplichting en niet nakomen van leveringsvoorwaarden en schending van mijn privacy door de uitlatingen tegen de vriendin van mijn vriend.

Desired solution:

onmiddellijke beëindiging van het contract en vrijwaring van de openstaande factuur.
anders zal ik over moeten gaan tot aangifte doen van niet nakomen van leveringsvoorwaarden en schending van privacy

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Simyo about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by Simyo

Message from Simyo

10 years ago - Beste ikkkkkkkkkkkkkkkkk, Het is natuurlijk erg vervelend als er problemen ontstaan met uw simkaart. Hierdoor vervalt uw betalingsverplichting echter niet. Wanneer een dienst niet naar tevredenheid werkt, staan wij namelijk klaar om dit zo snel mogelijk te verhelpen. In uw geval zie ik dat wij dit wel degelijk hebben geprobeerd, maar dat u de kostenloos gestuurde vervangende simkaart retourneerde, en hoe dan ook uw contract wilt ontbinden. Bij Simyo heeft u de keus uit een maandelijks opzegbaar abonnement en een jaarcontract. In uw geval loopt uw jaarcontract nog, dus kunnen we dat niet zomaar ontbinden. We kunnen er wel alles aan doen om de dienst werkend te krijgen, zoals u mag verwachten. Het feit dat wij uw privé-informatie aan derden zouden hebben gegeven, nemen we zeer ernstig op. Wij zijn erg streng in het checken van allerlei gegevens om zeker te zijn dat we met de contractant zelf spreken. Natuurlijk mag dergelijke informatie niet op te vragen zijn door anderen dan uzelf. Dit zal grondig worden onderzocht, nageluisterd, en er zullen zo nodig consequenties volgen voor de betrokken persoon. Vriendelijke groet, Simyo webcare

Comment by poster of the complaint

10 years ago - Het is ook erg vervelend dat jullie vanaf dag 1 dat er klachten waren over mijn abonnement niets hebben gedaan vanaf februari betaalde ik al voor diensten die NIET werkte. Daar over zijnvele klachten geweest dat is mede de rede dat ik geen simkaart meer accepteer van jullie en die ook niet heb ontvangen zoals u zegt. Ik heb niets terig gestuurt want om iets terug te sturen moet je eerst iets ontvangen namelijk. Medewerkers die mijn vrienden bellen met d emededeling dat er een factuur openstaat is schending van mijn privacy , er is gezegd door haar dat ze niet mijn naam had en toch verteld de dame in kwestie de geschiedenis waar mijn vriendin wel van op de hoogte is maar haar zaak niet is. Kortom abonnement opheffen, schadeloosstelling van de vordering omdat jullei vanaf februari al in gebreke bleven en na vele klachten NIETS deden , heb nu geen simkaart die werkt dus leveringsvoorwaarde komen jullie vanaf februari al niet na. Ik word dus structureel opgelicht.

All complaints of