Complaint: Betalingsregeling moet binnen 6 maanden en administratiekosten van 25 euro hierbij!!

user-163733 on 26 February 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Na jaren klant te zijn geweest van Essent heb ik vorig jaar besloten over te stappen naar Energiedirect; die zou goedkoper zijn. Nu achteraf bezien heb ik een hele grote fout gemaakt en had ik beter bij Essent kunnen blijven of naar een andere energieleverancier gaan. Ze zijn namelijk helemaal niet goedkoop!! Ik had een betalingsregeling lopen bij Essent ivm hoge stookkosten; bleek nu een kapotte ketel te zijn die ik dit jaar heb vervanngen. De betalingsregeling bij Essent loopt dit jaar september 2013 af voor een bedrag per maand van 177 euro. Daarnaast kreeg ik de jaarnota van Energiedirect in februari 2013; ik moest bijbetalen; 957 euro en een maandelijkse voorschotnota van 156 euro per maand!! Die voorschotnota hebben ze aangepast naar 88 euro. Maar de betalingsregeling voor 957 euro moet ik in zes maanden betalen met als gevolg dat je een hele hoge maandlast hebt van 159 euro!! Moet je voorstellen als je een jaarnota hebt van 2000 euro of meer; omdat zij een beleid hebben dat je binnen zes maanden moet afbetaleln, zul je bij hoge bedragen die je moet bijbetalen op je jaarnota, geconfrontreerd worden met hele hoge maandlasten. Ze wijken niet af van die zes maanden. Ik heb ze gevraagd om het bedrag van de betalingsregeling nu op 50 euro per maand te zetten tot aan september 2013 en daarna mocht het bedrag omhoog, omdat ik immers per die datum af ben van de betalingsregeling van Essent, maar nee hoor….dat interesseert ze geen moer. Ze willen geld zien en wel binnen zes maanden en daar wordt gewoonweg niet vanaf geweken. Realiseer je dus goed in het geval je dus klant wil worden bij dit bedrijf, dat een betalingsregeling gewoonweg binnen 6 maanden (of korter) betaald moet worden en dat je dus bij aanzienlijke bedragen die je moet bijbetalen geconfronteerd wordt met hele hoge maandlasten en een bedrag van 25 euro administratiekosten die ze in rekening brengen voor de betalingsregeling!!!

Desired solution:

De betalingsregeling gewoon in overleg met de klant bepalen en goed luisteren naar de klant waarom hij/zij aangeeft dat ze een langere betalingstermijn wil net zoals bij andere energieleveranciers dit het geval is. Bij Essent kon ik ook gewoon het bedrag terugbetalen in een looptijd van meer dan 12 maanden! Dit kan ook bij andere energieleveranciers behalve bij Energiedirect!
Daarnaast een bedrag van 25 euro voor de betalingsregeling; administratiekosten noemen ze dit!!! Dit komt gewoon bovenop je eerstvolgende nota (dus je voorschotnota van februari); te zot voor woorden; dit heb ik bij Essent ook nooit gehad!!Afschaffen die 25 euro administratiekosten; overigens hebben andere mensen hier al eerder over geklaagd, lees ik op deze site.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste Sarah27, Ik begrijp dat je graag meer termijnen wilt voor het bedrag wat er nog bij energiedirect.nl openstaat. Ik heb de situatie nogmaals samen met de desbetreffende afdeling besproken. We hebben besloten je toch tegemoet te komen. Bij hoge uitzondering kunnen we je een betalingsregeling aanbieden voor 8 termijnen. Wel wil ik je er op wijzen dat je de betalingsregeling van 6 termijnen al hebt geaccepteerd. De 25 euro administratiekosten komen niet te vervallen. Ik wil je vragen om binnen 5 werkdagen te reageren op deze klacht. Dan kunnen we de huidige regeling voor 6 termijnen omzetten naar een regeling voor 8 termijnen. Let wel, dit vragen we pas aan nadat je hier een akkoord op geeft. Voor nu lopen er dus 6 termijnen. Ik heb dit bericht ook gestuurd naar het e-mailadres dat bij energiedirect.nl bekend is. Met vriendelijke groet, Renske van energiedirect.nl

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Hallo Renske, Ik ga akkoord met 8 termijnen. Wel wil ik graag een bevestiging hiervan ontvangen en hoeveel ik dan precies per maand moet gaan betalen. Overigens vind ik het in rekening brengen van 25 euro voor de betalingsregeling werkelijk te ver gaan en ook heel klantonvriendelijk. Ik heb begrepen dat meer mensen op deze site hierover geklaagd hebben en dat eentje hierover naar de geschillencommissie gaat stappen, hetgeen ik ook aan het overdenken ben. Een betalingsregeling is een service van het bedrijf waarvoor geen kosten in rekening behoren te worden gebracht. Andere energieleveranciers doen dit ook niet. Ik heb dit ook nooit meegemaakt. Ik vraag mij ook af wat jullie voor die 25 euro doen? Wat maakt dat het bedrag aan administratiekosten zo hoog is??

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Hoi Renske, Nog even in aanvulling op het eerder bericht; mijn klantnummer is 1003693. Groet Fatma

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

11 years ago - Hallo Sarah27, Hier het antwoord op jouw vraag waarom energiedirect.nl administratiekosten in rekening brengt wanneer je een betalingsregeling aangaat. Wanneer er een betalingsregeling aangevraagd wordt, worden er administratieve handelingen verricht. Daarnaast brengt het uitstellen van een betaling meer kosten voor een bedrijf met zich mee dan wanneer een bedrag in zijn geheel voldaan wordt. Vandaar dat energiedirect.nl voor deze extra service 25 euro in rekening brengt. Met vriendelijke groet, Natascha van energiedirect.nl

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste Sara27,

Naar aanleiding van je e-mail heb ik de 8 termijnen doorgegeven aan de juiste afdeling.

Zodra dit voor je in orde is gemaakt ontvang je nog een bevestiging.

Je hebt hier ook nog een e-mail over ontvangen op het bij ons bekende e-mailadres.

Ik wens je een fijne avond.

Met vriendelijke groet,

Renske van energiedirect.nl

All complaints of