Complaint: Blokkeer en deblokkeerkosten 25 euro!

user-215220 on 28 November 2013 about Youfone.nl in category Alles-in-1, Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Wat een drama bedrijf zeg

Voor mijn dochter een 10 euro ABO afgesloten. Ik kreeg een nieuw bankrekeningnummer, deze doorgegeven per telefoon. Niet aangekomen dus maar weer gebeld.
Rekening nummer doorgeven kan alleen via mail! Dus ook gedaan via mail.

Ondertussen is de telefoon geblokkeerd geweest en gedeblokkeerd, prima.
Nu vind ik een afschrijving van 35! Euro op mijn laatste afschrift.
Net bellen, na vele minuten in de wacht en na eindelijk in gesprek, middenin gesprek weer terug in de wacht gegooid.
25 euro blokkeer/deblokkeer kosten! Op een abonnementje van 10.

Dus ik ben klaar met youfone en wil mijn ABO opzeggen (sim only).
Kreeg ik net te horen dat dit niet mogelijk is, moet de 2 jaar uitzitten.

Bedenk voor je met hen in zee gaat’. Goedkoop is duurkoop.

Desired solution:

Mogelijkheid om mijn abonnement op te zeggen, eventueel met een kleine vergoeding. Maar gezien het feit dat het alleen sim only is, zou dat toch niet moeten hoeven.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Youfone.nl about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by Youfone.nl

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by Youfone.nl

Message from from Klacht.nl

10 years ago - User added a review about the solution that Youfone.nl posted

Responded on 03 December 2013 at 16:55

Dit is geen oplossing, dit is gewoon een domme verwijzing naar kleine lettertjes in een klant onvriendelijk contract.
Betaling had tijdig kunnen worden gedaan als dat duidelijk was vermeld in een klant-vriendelijke email. Nergens ben ik daar op een normale manier op gewezen. Ik had een automatische afschrijving dus was in de veronderstelling dat deze gewoon had plaatsgevonden. Dat had hij ook, ware het niet dat dat hij ongedaan was gemaakt.
Blokkeren en deblokkeren is logisch, de kosten die erbij horen zijn gewoon niet in verhouding met de maandelijkse kosten voor het bellen/internet zelf.
Daar is youfone zich zeer van bewust. De maandelijkse kosten zijn laag omdat ze weten dat ze klanten op andere maniere "naaien". Niet meer en niet minder.
Ik ben zelf al jarenlang klant bij t-mobile, een heel fatsoenlijk bedrijf waarbij ook de bedragen niet konden worden geind. Ik ben niet geblokkeerd en ik heb daar geen mega hoge kosten hoeven betalen.
DUS GEEN OPLOSSING MAAR EEN ARROGANTE BEREDENERING!
Ik geef youfone niet eens 1 ster, maar het kan helaas niet minder.

Youfone.nl

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Kosten zijn juist in rekening gebracht. Betaling is niet tijdig gedaan door klant. Abonnement is momenteel niet opzegbaar

All complaints of