Complaint: Betaling geweigerd

user-188600 on 12 July 2013 about BP in category Tankstations

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op 10-07-13 heb ik om +- 23:30 na mijn werk met mijn motor benzine getankt bij de bp Oostzaan aan de A8.
Bij de pin betaling gaf de automaat aan dat de kaart niet werkte , iets waar je op dat moment niets aan kunt doen.
Contant geld heb ik zelden nog bij me waarop ik een betaalregeling vraag , dit kan zijn dat het station mij een factuur toezend of dat ik terugkom voor de betaling met achterlating van mijn gegevens.
De uitzonderlijk bitse kassajuffrouw was zeer onvriendelijk en gaf mij een formulier waarvan je alleen maar uitzonderlijk kwaad kan worden.
De onbeschoftheid van de firma B.P. slaat werkelijk alles wat ik in mijn ruime 50 jaren heb meegemaakt.
Dit formulier wordt gesierd met logo’s waaronder die van Justitie welke wetsrechtelijk alleen door het openbaar ministerie gebruikt mag worden.
Voorts wordt het formulier getekend door een willekeur aan dreigementen en een onrechtmatige verhoging, onder de noemer van administratie kosten, van € 9.00
Daar is geen enkele grond voor daar betalingen binnen 48 uur nog altijd a contant zijn en er voor het opzij houden van een kassabon voor betaling geen extra administratie verricht dient te worden.
Alleen wanneer de klant wenst dat de leverancier zich schikt met het zenden van een factuur kan het mogelijk zijn dat een bedrijf een kleine bijdrage vraagt voor de factuurkosten .
Maar zomaar onder dwang tekenen van een schuldbekentenis met extra kosten waarvoor geen extra service of kosten voor gemaakt worden , dat is te gek voor woorden en zal een ieder met gezond verstand wel laten.
De onbehouwen tot zeer onbeschofte kassabediende liet daarop op zeer luide toon publiekelijk door de speaker ontvallen dat ze aangifte zou doen van doorrijden zonder betalen als ik dat formulier niet zou invullen waarop ik reageer , U heeft al een kopie van mijn ID en mijn adres meer heeft u niet nodig , en dan kom ik morgen terug om te betalen of u zend een factuur.
Een mondige klant was iets te veel voor dit domme schepsel en verliet ik het station omdat ik de openlijke bedreigingen geheel zat was .
Op 11-07-13 ben ik om 11:45 na mijn werk weer terug gegaan naar het station om aan mijn betalingsverplichting te voldoen , echter de zelfde kassajuffrouw daar weer aanwezig wist met een grijns te vermelden dat zij de betaling had opgegeven als doorrijden zonder betalen en wilde mijn poging tot betaling niet accepteren.
Hierop kan de firma B.P. mij niets meer verwijten daar zij zelf ruim binnen de wettelijke a contante betalingstermijn deze weigert.
Het onder dwang en bedreigingen laten tekenen van een schuldverklaring waarbij per direct extra kosten in rekening worden gebracht is niet toegestaan.
Een ieder kan op momenten wel eens een probleem krijgen zoals het vergeten van je bankpas of storing in deze e.d.
Dit houd echter niet in dat een bedrijf waar je een dienst afneemt waar je dan ook nog toont dat je niet ter kwader wil bent jou dan onbeschoft kan en mag veroordelen , dit mag alleen een rechter mét fatsoen.
Verkopen van een noodzakelijke behoefte wil niet zeggen dat dit ook alle macht geeft .

Desired solution:

Openlijke excuses van deze firma en de medewerkster voor haar onbehouwen houding.
Een fatsoenlijke regeling en volwassen discrete houding wanneer iemand tijdelijk een onvoorzien betaling probleem heeft.
plaatsen van klantvriendelijk personeel

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about BP

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind BP to pickup complaint

All complaints of