Complaint: Caiway contract is zeer ingrijpend gewijzigd

user-82895 on 01 February 2012 about Caiway Internet in category Internetproviders

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Vanaf 1 maart 2012 worden niet alleen de gesprekstarieven tot meer dan 100 miljard % verhoogd maar het VoIP-Comfort+ contract is zeer ingrijpend gewijzigd door bellen naar mobiele nummers toe te voegen en daarmee een tariefsverhoging van 67% af te dwingen.

VoIP-Comfort+ oud is:
abonnement met onbeperkt bellen naar vaste nummers voor €15 per maand

VoIP-Comfort+ nieuw is:
abonnement met onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers voor €25 per maand. (tariefsverhoging van 67%)

Zo een ingrijpende wijziging in een bestaand abonnement vind ik onbehoorlijk gedrag en vind dat dit niet kan.

Desired solution:

Ze zouden het onbeperkt bellen naar mobiele nummers als extra kunnen aanbieden in een andere abonnementsvorm zodat je er bewust voor kan kiezen.

Message from

12 years ago - Ik ben het helemaal met je eens. Deze tariefsverhoging is echt buiten alle proporties. Het zal me niet verbazen als dit Caiway een hoop klanten gaat kosten.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Caiway Internet

Message from Caiway Internet

12 years ago - Caiway heeft haar tarieven aangepast aan de veranderende wensen van klanten. Veel klanten bellen ook naar mobiele nummers. Het gesprekstarief voor het bellen naar mobiele nummers is daarom gehalveerd. Zodat u zonder zorgen nog voordeliger kunt bellen naar mobiele nummers. Het vaste start- en gesprekstarief van € 0,095 dat hiervoor in de plaats komt, houdt de kosten voor u wel zo overzichtelijk. Met VoIP-Comfort+ kunt u voortaan gratis bellen naar elk nummer in Nederland (vast én mobiel). Met dit abonnement belt u dus altijd gratis, ook naar andere Caiway-klanten, ongeacht of zij telefonie van Caiway hebben. Het ligt aan uw belgedrag of het voordeliger kan zijn om over te stappen naar een ander telefonie abonnement. U kunt zelf uw abonnement wijzigen via het tabblad 'My Voice' in Mijn Caiway. U dient hiervoor wel in te loggen. Met vriendelijke groet, Harma Webcare Team Caiway

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Caiway Internet

Responded on 07 February 2012 at 19:22

De klacht is NIET opgelost.
Argument Caiway:op veelvuldig verzoek hebben wij de gesprekskosten verdubbelt.
Het tegen argument: op veelvuldig verzoek om dat niet te doen (alleen al op deze site) word niet serieus gereageerd.

Caiway Internet

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Zie de geboden oplossing aan de klant op deze website. We hebben de klacht na het antwoord gesloten.

Caiway Webcare Team,
Christine

All complaints of