My complaint:
Omdat ik een HD Tv heb gekocht wilde ik van Digitenne overstappen op Caiway. Omdat ik ook wel sneller internet wilde heb ik voor het combipakket gekozen op 31 december.
Dat pakket werd op 4 januari geleverd.
Uit de grond in mijn woonkamer stak een coaxkabel. Hier blijkt wel Caiway signaal op te zitten maar dit is een slecht signaal. Na een lange telefonische wachttijd wist men mij te vertellen dat caiway zorgdraagt voor een aansluitpunt, dat dat niet mijn verantwoordelijkheid is, waarop ik heb gezegd dat dat fijn was want als ik nog eens allerlei kosten moet maken stuurde ik liever mijn pakket terug, ik zat toen nog in de 7 dagen bedenktijd. Maandag kwam een monteur van de storingsdienst, maar deze vertelde mij dat er geen groene kabel het huis in komt en dat ik daar een afspraak met het mechanisch team voor nodig had, maar als dat geregeld was ik prima signaal zou hebben. Waarop ik weer zei dat dat fijn was, dan hoefde ik het pakket niet terug te sturen.
In de dagen daarna een paar keer geprobeerd te bellen maar omdat de wachttijden zo lang zijn opgehangen, vanmorgen weer gebeld. Toen werd me na weer lang wachten verteld dat ik zelf moet zorgen dat de groene kabel mijn huis in komt. Nu is er een afspraak gemaakt (ik mag dus weer een ochtend thuis blijven) en komt er iemand kijken maar er is al bijgezegd dat men niet gaat boren, dat moet ik zelf doen.
Ten tweede, ik blijk steeds een ander IP adres te hebben, dus is internet voor mij nutteloos omdat ik de snellere internetverbinding juist had aangevraagd om thuis te kunnen werken maar dan moet wel mijn IP-adres in de firewall op het werk te worden gezet. Ik heb hierover gebeld maar nu zegt men weer dat ik dan maar een zakelijk abonnement moet nemen.
Er staat werkelijk helemaal niets over een dynamisch ip op de caiway website, ander had ik gewoon geen caiway internet genomen. En had zeker het pakket teruggestuurd in de bedenktermijn.
Desired solution:
1. Caiway draagt zorg voor een fatsoenlijk werkend signaal in mijn huis (en ik snap dat het vanaf het aansluitpunt mijn verantwoordelijkheid is).
2. Caiway zorgt voor een vast IP-adres of ontbindt mijn internet overeenkomst i.v.m. het niet verstrekken van informatie over het dynamisch IP-adres.
3. Verkort de belachelijk lange wachttijden aan de telefoon, heb 15 minuten mensen gesproken en 3 uur zitten wachten in totaal!