Complaint: Caiway heeft geen vaste IP adressen + kabelaansluitpunt is niet aanwezig

user-79791 on 13 January 2012 about Caiway Internet in category Internetproviders

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Omdat ik een HD Tv heb gekocht wilde ik van Digitenne overstappen op Caiway. Omdat ik ook wel sneller internet wilde heb ik voor het combipakket gekozen op 31 december.

Dat pakket werd op 4 januari geleverd.
Uit de grond in mijn woonkamer stak een coaxkabel. Hier blijkt wel Caiway signaal op te zitten maar dit is een slecht signaal. Na een lange telefonische wachttijd wist men mij te vertellen dat caiway zorgdraagt voor een aansluitpunt, dat dat niet mijn verantwoordelijkheid is, waarop ik heb gezegd dat dat fijn was want als ik nog eens allerlei kosten moet maken stuurde ik liever mijn pakket terug, ik zat toen nog in de 7 dagen bedenktijd. Maandag kwam een monteur van de storingsdienst, maar deze vertelde mij dat er geen groene kabel het huis in komt en dat ik daar een afspraak met het mechanisch team voor nodig had, maar als dat geregeld was ik prima signaal zou hebben. Waarop ik weer zei dat dat fijn was, dan hoefde ik het pakket niet terug te sturen.
In de dagen daarna een paar keer geprobeerd te bellen maar omdat de wachttijden zo lang zijn opgehangen, vanmorgen weer gebeld. Toen werd me na weer lang wachten verteld dat ik zelf moet zorgen dat de groene kabel mijn huis in komt. Nu is er een afspraak gemaakt (ik mag dus weer een ochtend thuis blijven) en komt er iemand kijken maar er is al bijgezegd dat men niet gaat boren, dat moet ik zelf doen.

Ten tweede, ik blijk steeds een ander IP adres te hebben, dus is internet voor mij nutteloos omdat ik de snellere internetverbinding juist had aangevraagd om thuis te kunnen werken maar dan moet wel mijn IP-adres in de firewall op het werk te worden gezet. Ik heb hierover gebeld maar nu zegt men weer dat ik dan maar een zakelijk abonnement moet nemen.

Er staat werkelijk helemaal niets over een dynamisch ip op de caiway website, ander had ik gewoon geen caiway internet genomen. En had zeker het pakket teruggestuurd in de bedenktermijn.

Desired solution:

1. Caiway draagt zorg voor een fatsoenlijk werkend signaal in mijn huis (en ik snap dat het vanaf het aansluitpunt mijn verantwoordelijkheid is).

2. Caiway zorgt voor een vast IP-adres of ontbindt mijn internet overeenkomst i.v.m. het niet verstrekken van informatie over het dynamisch IP-adres.

3. Verkort de belachelijk lange wachttijden aan de telefoon, heb 15 minuten mensen gesproken en 3 uur zitten wachten in totaal!

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Caiway Internet

Message from Caiway Internet

12 years ago - We hebben telefonisch contact opgenomen om een aantal zaken te bespreken. Voor het signaal is er de aanstaande maandag een monteur gepland die de opdracht heeft het signaal af te leveren op een goed werkende wandcontactdoos. Zodra we een terugkoppeling van deze monteur hebben ontvangen zullen we contact opnemen om na te vragen of de diensten nu ook naar wens werken. Het IP adres is inderdaad niet vast. Hier wordt echter ook geen reclame voor gemaakt. Wel blijft het IP-adres ongewijzigd als de verbinding niet verbroken wordt. Hierover hebben we uitleg gegeven, met het gebruik van een router zal het IP-adres derhalve niet hoeven te veranderen. Tot slot heeft de bereikbaarheid van de serviceafdelingen onze volledige aandacht, hier worden in de komende weken verdere maatregelen voor getroffen. Bert Vellekoop Caiway Webcare Team

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Ben blij verrast met de snelheid waarmee men contact zocht en met de gevoerde gesprek, men neemt uitgebreid de tijd om te luisteren en uitleg te geven. Ik kan hier weer mee verder, hopelijk blijft ip met gebruik van router vast en kunnen de monteurs me maandag helpen met de signaalsterkte. Ik zie het allemaal rooskleuriger in als voor het gesprek. Bedankt heer Vellekoop!

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Caiway Internet

Responded on 18 January 2012 at 06:35

Caiway webcare is fantastisch! De bereikbaarheid van de telefonische helpdesk wordt aan gewerkt, is me verteld. De klantvriendelijkheid van het Webcare team is daarentegen een voorbeeld voor iedereen die met klanten te maken heeft. Kabel werkt naar behoren, met een router er tussen blijft mijn ip adres constant en vragen zijn door Dhr. Vellekoop uitgebreid en deskundig beantwoord. Ik ben een zeer tevreden klant!

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that Caiway Internet posted

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Caiway webcare is fantastisch! De bereikbaarheid van de telefonische helpdesk wordt aan gewerkt, is me verteld. De klantvriendelijkheid van het Webcare team is daarentegen een voorbeeld voor iedereen die met klanten te maken heeft. Kabel werkt naar behoren, met een router er tussen blijft mijn ip adres constant en vragen zijn door Dhr. Vellekoop uitgebreid en deskundig beantwoord. Ik ben een zeer tevreden klant!

Caiway Internet

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Inmiddels is de monteur langs geweest en is het signaal weer van de juiste kwaliteit, voor de zekerheid hebben we nog telefonisch contact opgenomen waaruit blijkt dat de ervaring hiermee overeenkomt.

In overleg met de klant zien we deze klacht als opgelost.

Bert Vellekoop
Caiway Webcare Team

All complaints of