Complaint: Internet en telefonie valt sporadisch weg

user-66940 on 25 December 2011 about Caiway Internet in category Internetproviders

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Al sinds maanden hebben wij hier het probleem van een instabiele internetverbinding. Na hierover verschillende malen contact te hebben gezocht, werd verteld dat onze router-instellingen voor ons draadloos netwerk verkeerd stonden. Enfin, dit klinkt logisch en zien wij ook niet als een onmogelijke optie.

Maar waarom valt onze telefoon dan ook weg? Deze zit immers niet aangesloten op de router, maar op de modem.
Hieronder even schematisch de verbindingen:
Modem > 1 Router (voor ons netwerk)
2 Telefoon (voor, tja de telefoon dus)

Welnu, na het aanpassen van de router bleken de internetperikelen enigszins verminderd. Althans, eventjes…

Sinds de aanpassing aan de router is het alweer 10-maal voorgekomen dat de telefoon wegviel (de tijden en data hiervan zijn genoteerd, maar we houden het hier eventjes beknopt t.b.v. het overzicht.)
Al met al kunnen wij het ons nu wel zo’n beetje voorstellen dat het probleem bij de modem ligt, en niet bij de router nietwaar?

Er is ons al een nieuwe router aangeboden, tegen nieuwprijs uiteraard. Onze huidige modem is sinds 2005 in gebruik en valt qua leeftijd dus ook erg mee. Een nieuwe modem zou desalniettemin een heel logische keuze zijn.

Maar, wacht!! Wij hebben nog meer informatie om deze klacht mee op zijn kop te zetten. Want kijk, een vriend van ons heeft op dezelfde tijden hetzelfde probleem (ook Caiway-abonnee). Hij is enkel iets te laks om actie te ondernemen :P, (sorry makker)

In de maand november was het internet echt belachelijk slecht bereikbaar (bij navraag bleek dit ook voor onze vriend te gelden). Maar gelukkig weet onze goede provider het altijd beter! Het probleem ligt stelselmatig bij de klant en moet standaard aftikken om de problemen ‘opgelost’ te krijgen. Dit is de houding waar wij nu ondertussen wel aan gewend zijn, maar nu is de maat dus vol.
Caiway, regel het! Wij zijn het beu de gebeten hond te zijn en onze kop in het zand te steken!

Desired solution:

Klantenservice die daadwerkelijk op de klanten gericht is en niet op het afkloppen van hun centen.

Oh, en een nieuwe modem + een monteur om de problemen nu een keer wél aan te pakken en ons te laten zien wat er nodig is om stabiel internet te verkrijgen.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Caiway Internet

Message from Caiway Internet

12 years ago - Wij hebben klant een aabod gedaan en wachten de reactie af. Harma Caiway Webcare Team

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Beste Harma, Ik neem aan dat dit aanbod via de post gedaan is? Wij hebben namelijk nog niks ontvangen. Ik heb mijn telefoonnummer van deze account zojuist als 'zichtbaar voor bedrijf' ingesteld. Dus indien gewenst kunnen jullie ons ook bellen. Met vriendelijke groet. The Tick

Responded on 28 December 2011 at 18:38

We hebben een uitstekende overeenkomst bereikt met Caiway. Fijn om mee te maken dat dit wel lukt via internet terwijl het bellen met de klantenservice nooit zijn vruchten heeft afgeworpen. Ik zal deze site onder de aandacht brengen van mensen die soortgelijke problemen met bedrijven ondervinden. Ik ben erg tevreden met de uitkomst.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that Caiway Internet posted

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Caiway Internet

All complaints of