Complaint: Internet valt continu weg, wordt steeds erger.

user-90565 on 13 March 2012 about Caiway Internet in category Internetproviders

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

De laatste paar maanden valt het internet om de haverklap weg, eerst vooral tijdens piekuren, maar dat wordt nu steeds regelmatiger en erger. Ik moest van de week thuis werken en daar had ik internet voor nodig, maar ik heb hele perioden zonder werkende verbinding gezeten. Nogmaals, het wordt alleen maar erger.

Modem heb ik een aantal malen een reset geven, dan werkt het weer even en daarna valt het weer weg. De capaciteit is dan bedroevend te noemen met pingtijden van meer dan een seconde.

Ik werk zelf bij een ISP, ik weet heel goed waar ik het over heb inzake verbindingen en internet. Ik heb contact gehad met de helpdesk van Caiway. Deze bevestigde mijn bevindingen. Het probleem ligt hem in het feit dat ik volgens de helpdesk nog over een oud modem beschik, een die een oudere DOCSIS standaard hanteert en maar een upstream kanaal kan gebruiken ipv de vier kanalen die de nieuwere DOCSIS modems gebruiken. Nieuwe abonnees krijgen dit modem, aangezien het oudere model niet de service kan leveren die afgenomen wordt.

Dit geldt echter niet voor bestaande klanten. Ik kreeg de mededeling dat ik zelf een nieuw modem, a 69 euro, dien te kopen. Ondanks het feit dat ik al tien jaar klant bij Caiway ben. Men kon mij niet eens vertellen of het probleem dan uberhaupt opgelost zou zijn.

Ik vind het ronduit belachelijk dat ik extra kosten moet maken, om een dienst af te kunnen nemen waar ik al voor betaal. Helemaal gezien het feit dat dit een bekend probleem is.

Desired solution:

Indien een nieuw modem de oplossing is, zou ik die gaarne van Caiway ontvangen zodat ik uberhaupt gebruik kan maken van de dienst waarvoor ik betaal, zonder daarvoor 69 euro extra te moeten betalen.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Caiway Internet

Message from Caiway Internet

12 years ago - We hebben de klant per e-mail geinformeerd. Met vriendelijke groet, Harma Caiway Webcare Team

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that Caiway Internet posted

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Caiway Internet

All complaints of