My complaint:
Geachte Caiway,
Het internet valt zoals gewoonlijk weer regelmatig weg. Niks anders dan ellende.
Ik ben er nu wel een beetje klaar mee.
Dezelfde symptomen als altijd, Internet valt weg, Arris router verliest DHCP toegewezen IP adres, Router verliest DHCP adres van het Arris modem.
Ik heb het dit keer eens in de gaten gehouden qua tijden, het is nu meestal rond 5:00AM – 10:00AM, maar voorheen ook op andere tijden. Dus nee, het heeft niks met drukte in de buurt te maken, het is totaal willekeurig.
– Monteur is al een aantal keer geweest, signaal was slecht, kabel zogenaamd gerepareerd. Probleem na een tijd gewoon terug gekomen.
– Modem is al vervangen. Probleem na een tijd weer terug gekomen (Nu dus)
(Laten we dit keer de formaliteiten achterwege alstublieft.
De standaard vragen, heeft u dit, heeft u dat, ja alles is al in huis gecheckt.)
– Nee, het ligt niet aan mijn PC’s, de router is er al tijden vanaf en het probleem zet zich voort.
– Nee, het ligt niet aan de Splitter want ik kijk GEEN TV. Modem zit rechtstreeks verbonden aan de ingang in meterkast.
– Ja, jullie hebben al 3x aan toe een hele week mijn verbinding gemeten, daar komt dus niet veel soeps uit bleikbaar want over de resultaten wordt niet gesproken.
– Ja, tussen de storingen door werkt alles prima, latency stabiel naar caiway.nl rond de 8/12ms, nooit lag spikes etc tot dat alle verbinding abrupt verbreekt.
Snelheid ten alle tijden 8+Mbit (Circa 1100kB/s Downstream en 80kB/s Upstream)
Wat gaan we hier nu aan doen? Ik verwacht van jullie buiten werkzaamheden en een enkele verdwaalde storing gewoon een 24/7 stabiele verbinding, athans ik neem aan dat dit zo hoort.
Ik betaal nu al circa 5 maanden voor dit abbonement en tot op heden is er niks opgelost.
Misschien maar eens de hele kabel vervangen in de straat? En kijk de verdeelkast aan het einde van de straat eens na misschien?
Wednesday March 06, 2013 05:04:44 Connection is broken
Wednesday March 06, 2013 05:04:44 DHCP:release
Wednesday March 06, 2013 05:04:45 DOD:triggered internally
^ een van de talloze voorbeelden.
Desired solution:
100% 24/7 stabiel internet, met uitzonderingen een verdwaalde storing of werkzaamheden. Maar elke dag 2/3 keer eruit is gewoon te veel.