Complaint: Ongelooflijke tariefsverhoging

user-82983 on 01 February 2012 about Caiway Internet in category Internetproviders

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Vandaag heb ik mijn nieuwe voip abbo geactiveerd. Ik heb dit afgesloten omdat ik weg ben bij KPN vanwege een grote tariefsverhoging. Precies op de dag dat mijn nieuwe contract voor 1 jaar ingaat bij Caiway kondigen deze aan hun tarieven voor bellen te verhogen van circa 2 cent p/m naar 9,5 cent p/m. Juist hun lage tarieven waren voor mij de reden om over te stappen. Bestaan er nog eerlijke providers die gewoon hun contract uitdienen zonder tussentijdse tariefsverhogingen???

Desired solution:

Laat lopende contracten doorlopen tegen de afgesproken tarieven tot einde looptijd. Dan kan men daarna weer verder uitzien naar een ander contract!

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Caiway Internet

Message from Caiway Internet

12 years ago - Caiway heeft haar tarieven aangepast aan de veranderende wensen van klanten. Veel klanten bellen ook naar mobiele nummers. Het gesprekstarief voor het bellen naar mobiele nummers is daarom gehalveerd. Zodat u zonder zorgen nog voordeliger kunt bellen naar mobiele nummers. Het vaste start- en gesprekstarief van € 0,095 dat hiervoor in de plaats komt, houdt de kosten voor u wel zo overzichtelijk. Met VoIP-Comfort+ kunt u voortaan gratis bellen naar elk nummer in Nederland (vast én mobiel). Met dit abonnement belt u dus altijd gratis, ook naar andere Caiway-klanten, ongeacht of zij telefonie van Caiway hebben. Het ligt aan uw belgedrag of het voordeliger kan zijn om over te stappen naar een ander telefonie abonnement. U kunt zelf uw abonnement wijzigen via het tabblad 'My Voice' in Mijn Caiway. U dient hiervoor wel in te loggen. Met vriendelijke groet, Harma Caiway Webcare Team

Message from

12 years ago - Het vaste startarief is omhoog gevlogen met 217%. Het gesprekstarief in de piekuren is gestegen met 239%, in de daluren met 850%. Harma heeft gelijk dat de kosten overzichtelijker worden, maar het wordt wel een erg duur overzicht op deze manier. Hier is duidelijk niet geluisterd naar de klant, maar naar de aandeelhouders. Ik heb altijd VOIP comfort plus gehad, maar ik weiger tien euro per maand meer te betalen terwijl ik zelden naar mobiele nummers bel. Tevens is het triest dat de Caiwayklanten niet meer gratis naar elkaar kunnen bellen. Werkelijk heel knap wat Caiway hier heeft gedaan. Eerst mensen lokken met de Caiway Combi en als ze dan eenmaal aan de telefonie zitten van Caiway, de tarieven verhogen met honderden procenten. Hoe repsectloos kan je zijn naar je klanten!! Ik hoop dat veel klanten jullie aanmelden voor een koude douche bij Tros Radar.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Caiway Internet

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that Caiway Internet posted

Caiway Internet

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Op 1 februari jl. hebben wij een reactie gestuurd aan de klant. Wij hebben geen terugkoppeling ontvangen.

Hierdoor sluiten wij deze klacht.

Met vriendelijke groet,

Harma
Caiway Webcare Team

All complaints of