Complaint: Stabiliteit modem/servers Caiway Internet zijn om te huilen!

user-152039 on 08 January 2013 about Caiway Internet in category Internetproviders

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Al maanden heb ik zeer divers internet. Ik betaal voor een internetaansluiting van 30 mb/s download. Ik download met 3,5 mb/s via de kabel. Dit is prima.

Maar het internet hier in IJsselstein van Caiway is een wangedrocht!! 2 e-mails later, vele telefoontjes en minimaal 10 directe twitterberichten is nog steeds niks opgelost.

Ik zal eerlijk zijn: ik denk dat de oplossing er wellicht geeneens is. Mijn internet connectie is bijvoorbeeld maandag perfect, dinsdag valt internet er de hele dag uit, woensdag is internet de halve dag perfect, maar de rest van de dag krijg ik ineens enorme laggspikes/MS waardoor een simpele internetpagina openen al ruim 2 minuten kost. Vooral deze “spikes” gebeuren enorm vaak en ik lees ook op forums dat dit bij veel mensen in ijsselstein tegenwoordig de orde van de dag is.

Bellen met Caiway leverd niks op. Het enige wat ze zeggen is: “speedtest.net zegt dat alles in orde is” of “reset je router maar even”. Kijk ik ben geen wizzkid, maar ik heb al het mogelijke gedaan, maar het probleem is niet verholpen.

Ik hoop dat wij snel een andere aanbieder op de kabel krijgen want voor mij is dat een no-brainer. Ik ben weg bij Caiway zodra ik ook maar kan overstappen!

Desired solution:

Er is geen oplossing die Caiway kan bieden. Ze hebben allang bewezen dat ze totaal geen zicht hebben op de problemen die zich voordoen op hun eigen netwerk. Ik vraag me uberhaubt af of ze begrijpen wat latency problemen zijn. Benamingen als Laggspikes en ms worden niet verholpen terwijl hun twitter vol staat met klachten.

Wat ook grappig is: moet je eens kijken naar de reacties van de afgelopen jaren van Caiway op grote probleemsitutaties omtrend tv en internet. Elke keer hetzelfde antwoord: "Door een algemene storing bla bla bla" storing dit, storing zo...
Ik vraag me dan af: ik neem aan dat men werknemers heeft die het signaal waarborgen en dat er backups zijn gemaakt op het moment dat een signaal veranderd? De laatste paar maanden komt op mij over alsof Caiway elke keer opereerd aan de achterzijde van het probleem, ipv het probleem probeerd aan te pakken.

Kortom: mensen mocht je nog twijfelen over een internet aanbieder, neem aub KPN indien mogelijk. Als ik gebruik had kunnen maken van hun service dan had ik dat gedaan. Helaas zijn wij in IJsselstein voorlopig de lul met Caiway!

Bedankt voor uw tijd.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Caiway Internet about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Caiway Internet

Message from Caiway Internet

11 years ago - We hebben uw vraag in onderzoek genomen. Wanneer we u een oplossing kunnen bieden nemen we contact op. Met vriendelijke groet, Harma Caiway Webcare Team

Message from Caiway Internet

11 years ago - Helaas hebben wij geen telefoonnummer van de klant beschikbaar. Vandaag heeft er een herverdeling plaats gevonden in de wijk waar de klant woont. Er zou op dit moment aanzienelijke verbetering merkbaar moeten zijn met betrekking tot de snelheid van de internetverbinding. Wij zullen de klant over een aantal dagen een mail sturen met de vraag of hij verbetering merkt. Michiel de Vries Caiway Webcare Team

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Caiway Internet

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Ik dacht dat mijn klacht was opgelost. Maar vandaag (29/01/2013) is het weer terug bij af...

Comment by poster of the complaint

11 years ago - 29/01/2013 Het is weer begonnen. Laggspikes en totaal niet kunnen downloaden!

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that Caiway Internet posted

Comment by poster of the complaint

11 years ago - 17/2/2013 Wederom laggspikes. Kan amper normaal internetsites bekijken...

Caiway Internet

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Aangezien wij geen reactie meer van de klant hebben ontvangen met betrekking tot zijn klacht gaan wij ervan uit dat deze niet meer speelt. Wij hebben de melding dan ook gesloten.

Met vriendelijke groet,
Michiel de Vries
Caiway Webcare Team

All complaints of