My complaint:
Ben nu sinds 5 maanden abonnee en niks anders dan problemen. Het begon al toen de servicemonteur de schotel moest plaatsen. Moest een hoogwerker regelen omdat hij niet hoger mocht dan 3 meter op de ladder, en het was iets van 3,5 tot 4 meter hoog tot het platte dak. belachelijk.
Nu 5 maanden later moet de schotel weer afgesteld worden terwijl dat ding met 8 grinttegels geplaatst is. Moet ik weer een hoogwerker laten komen.
Ook is inmiddels de ontvanger kapot. Kwam zelf met de oplossing om de ontvangers de wisselen via de servicemonteur wie de schotel komt afstellen omdat ik anders de oude moet opsturen en lang moet wachten op de nieuwe. Was te veel moeite en moest ik maar zelf regelen met de monteur. Nummer moest ik maar achter zien te komen.
Na meerdere keren bellen naar 6!!! verschillende nummers kon oplaatst een dood gewone jonge man van de helpdesk dat wel voor mij regelen. was geen enkel probleem.
Bellen naar CD is zo ontiegelijk duur dat wil je niet weten. gemiddeld 30 min. per keer bellen. konstant die ontiegelijk lange keuze menu’s en nutteloze informatie waar je niet op zit te wachten. Ook het in de wacht zetten is zwaar iritant. Je merkt gewoon dat ze constant dingen aan anderen moeten vragen omdat ze zelf nergens wat van af weten. En na 10 seconden naar het muziekje op de achtergrond te luisteren krijg je de nijging om je zelf voor de trein te gooien. Meeste mensen van de helpdesk zijn ook onvriendelijk. één had zich zelf niet meer onder controle toen bleek dat ik hem onder de tafel lulde terwijl hij zich voor deed alsof ie een soort van service monteur was en gewoon bullshit uitkraamde. één iemand begon te lachen en verbrak de verbinding toen ik iets zij van de lange keuze menu’s en nutteloze info. Echt belachelijk, kon ik weer opnieuw bellen.
Dan nog de kwaliteit van het beeld. HD is niet eens echt HD. 1080 doen ze niet aan omdat de bandbreedte niet voldoende is. Dit komt natuurlijk door de vele nutteloze zenders waar niemand op zit te wachten. Als je HD aanbied lever het dan ook fatsoenlijk.
SD zenders zijn van slechtere kwaliteit als dat ik eerst op de coaxkabel had. Belachelijk.
Dan heb je ook nog de goedkope ontvangers wat gewoon troep is. Die dingen worden voor 2 euro (veel meer kan het niet zijn) in elkaar gezet in een 3e werled land.
Opnames die nergens meer terug te vinden zijn, pnames die niet willen afspelen, opnames zonder geluid, geen fatsoenlijke mogelijkheden kwa instellingen. vaak dat de smartcard zogenaamd er niet in zit of wat dan ook. het hele apparaat is ook ultra traag met alles.
Zoveel gaat er door me kop dat ik vast nog heel veel ben vergeten. Aan het einde van het contracts jaar kap ik met canaal digitaal. Het zijn ordinaire geldtrekkers die geen zak geven om de klant.
Desired solution:
De enige oplossing is dat het bedrijf op de schop gaat.
Fatsoenlijk klanten service zonder lange keuzen menu's en informatieve boodschappen wat mij geld kost. Ingave van klantnummer zodat CD gelijk mijn gegevens bij de hand heeft ipv eerst smartcard nummer geven en later alsnog al je gegevens. Werknemers CD moet op de schop.
Onzin zenders eruit zodat er meer bandbreedte beschikbaar komt voor fatsoenlijk zenders waar mensen op zitten te wachten. Full HD zenders. Fatsoenlijk ontvangers. Mensen zullen zeker wel bereid zijn om wat meer te betalen voor een Dreambox ofzo.Maarja dit zal toch nooit gebeuren want CD gaat nu eenmaal alleen voor het geld.

