Complaint: Slechte service na een niet (goed) werkend systeem

user-186914 on 01 July 2013 about Car audio expert in Spijkenisse in category Auto Onderdelen

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik ben al 3 jaar in het bezit van een Mitsubishi Lancer Sportback met een Rockford Fosgate geluidsysteem. Dit houd in dat ik standaard onder mijn stoel een flinke versterker heb liggen en een prima subwoofer in de kofferbak heb.
Dit alles word standaard zo door Mitsubishi geleverd.
Nu was ik al jaren op zoek naar een ingebouwd schem voor radio/navi omdat ik dat altijd heel mooi heb gevonden.
Nu zijn die systemen (zeker via dealers) behoorlijk prijzig.
En was ik al enige tijd op zoek naar een aftermarket systeem.
Toen ik dan ook op het internet het bedrijf Car Audio Expert gevonden had was ik echt heel blij en wilden al snel daar zaken mee doen. Ik kreeg van mijn vrouw dit als kado voor ons 6 jarige huwelijksfeest. Nu was het zo dat bij het bestellen van de nieuwe radio ik erop gewezen werd dat ik een extra CANBUS stekker moest kopen om opnieuw gebruik te kunnen maken van de versterker die al in mijn is ingebouwd.
Dit alles heeft te maken met de taal die de apparaten onderling met elkaar spreken. Prima geen probleem bestel ik die er dus bij.
Afspraak gemaakt om het allemaal te laten inbouwen bij het bedrijf AK Centre die Car Audio Expert zelf aanprijst en mee samenwerkt.
Donderdag 13 Juni was het eindelijk zover, ik kon om 09:30 terecht voor het inbouwen van alles.
Al snel was alles open en bloot in mijn auto en kon het nieuwe systeem erin. Nu begon de ellende het nieuwe systeem werkte niet, en volgens de bouwer kwam dit door de CANBUS stekker die ik juist erbij moest kopen. Met als gevolg dat mijn versterker niet aangesproken kon worden. maar hij zou adh van een extra draadboom alles werken maken. Ik en een vriend van me die mee was weer terug aan de koffietafel en maar weer wachten. na 3 a 4 uur eindelijk een geluid uit de boxen en kon komen luisteren. Ik schrok me kapot want mijn radio zag er mooi uit maar klonk als my first sony. Terwijl ik zo’n te gek geluid had. Wat had die monteur gedaan, hij had de stekkers van de versterker stukgeknipt en daarmee de speakerdraden opgezocht en ze een “draadboom” 4 rood/zwarte speakerdraadjes direct op de nieuwe radio aan te sluiten. hiermee dus totaal niet de versterker gebruiken en dus nooit het geluid kunnen krijgen zoals ik daarvoor had. De monteur vond het allemaal prima klinken en zou zelf dik tevreden zijn geweest. Maar ik vond het niets, en gaf aan wat er nu ging gebeuren dit wilde ik niet. Nou de tip was een nieuwe vesterker en een nieuwe subwoofer en dan zou alles weer perfect klinken. Ik dacht het niet ik wil geen extra geld uitgeven voor iets wat dan misschien goed gaat werken.

Ik moest maar even wachten op de oplossing want Car Audio Expert gaf alleen maar als antwoord het moet werken want bij andere Mitsubishi Lancer auto deed hij het ook. Nou leuk voor hun maar bij mij niet.
Voor deze lange slecht aflopende grap moest trouwens 130,- euro betalen want het duurde wat langer dan verwacht.
En onderweg naar huis voelde ik me steeds meer in het ootje genomen.
Ik wilde mijn gewone goede geluid hebben of met een werkend kastje of ik wilde mijn autoradio terug ingebouwd hebben.
Toen ik goed ging kijken wat ze allemaal hadden geflikt in mijn auto werd ik alleen maar bozer want niet waren al mijn boxen gewoon rechtstreeks op mijn radio aangesloten waardoor alle boxen dus ineens ook alle bas kregen en hoge tonen tegenlijk. Was mijn Subwoofer gewoon doorgelust via mijn achter speakers en kon ik ook de hoge tonen via mijn subwoofer horen.
Na veel vijf en zessen kon ik eindelijk een afspraak maken om het eea te laten uitzoeken en had Car Audio Expert en nieuwe CANBUS stekker besteld om te testen of het daar aanlag,
Om een heel lang verhaal iets minder lang te maken ben ik donder 27 Juni weer terug geweest en was daar om 17:00 en ging daar om bijna 22:00 weg met als eind resultaat weer mijn eigen radio en nog eens 100,- te moeten betalen om mijn eigen radio weer werkend te krijgen.
Hij had nog wel een oplossing om iets anders te proberen om toch maar die nieuwe radio werkend te krijgen maar daar had ik totaal geen zin meer in. Eindstand ik ben 230,- lichter en heb weer mijn eigen radio en vinden ze het raar dat ik het niet logisch vind dat ik al die kosten maar gewoon moet betalen en gewoon mijn verlies moet nemen. En letterlijk zei de eigenaar van Car Audio Expert dat klanten ook altijd een risivo lopen als ze apparatuur kopen en dit laten inbouwen.
Dat is dan wel goed aardig maar als ik een radio ergens koop en zelf een pietje om de hoek regel voor he inbouwen en dingen gaan fout snap ik dat, maar nu koop ik bij bedrijf A die samenwerkt met bedrijf B. en als alles dan niet werkt en heel slecht aangesloten word dat ik degene ben die de kosten moet dragen.
De eigenaar van het inbouwbedrijf gaf mij op straat ineens 20,- omdat hij het ook lullig ging vinden, maar de eigenaar van Car Audi Expert gaf geen kik, en wilde niet toegeven en legt alle verantwoording bij mij als klant.

Ik ben hier behoorlijk pissig over en ben echt heel boos op het bedrijf CAR AUDIO EXPERT.

Desired solution:

Als ik ene respons krijg van CAR AUDI EXPERT en een kleine tegemoetkoming krijg voor alle in en uitbouw die ik nu kwijt en nog steeds mijn eigen radio heb.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Car audio expert in Spijkenisse about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Car audio expert in Spijkenisse

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Car audio expert in Spijkenisse

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that Car audio expert in Spijkenisse posted

Car audio expert in Spijkenisse

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

De auto van de klant heeft een speciaal Rockford Systeem waarvoor een speciaal canbus box benodigd is om dit geluidssysteem werkend te krijgen. In het verleden hebben wij dit ook zo geleverd en heeft perfect gewerkt. Nu hebben wij hetzelfde systeem hier toegepast, maar om (toen) nog onduidelijke redenen wilde het Rockford systeem niet werken. Het is en blijft een snufje techniek wat onverwachts voor problemen kan zorgen.

De klant had 2 opties:
1- stoppen met inbouwen en wachten op een juiste versie van de canbus (geen inbouwkosten berekenen)
2- aanpassen van de bestaande versterker om het geluid te activeren (logischerwijs inbouwkosten berekenen, tijdsduur 3 uur)

Klant is akkoord gegaan met het aanpassen. Monteurs hebben veel ervaring en hebben hun best gedaan om het uiterste uit het geluidssysteem te halen. De canbus is uiteraard niet in rekening gebracht. 1 dag later begon klant te klagen over de geluidskwaliteit. De klant wilde het oude systeem weer terug laten zetten. Het is normaal dat hier ook weer 3 uur arbeid in zit, en dus kosten met zich mee brengt. Klant heeft zelf per telefoon een afspraak gemaakt met het inbouwstation voor de uitbouw, en ons per email laten weten akkoord te gaan met het retour nemen van het systeem (normaliter niet mogelijk wegen ontbreken doos, handleiding, en afstandbediening).

Ten tijde van de uitbouw hebben de monteurs nog een ultieme poging gedaan om het originele systeem werkend te krijgen. Helaas is dit niet gelukt. Nu zijn we inmiddels achter de oorzaak, de canbus versie is vernieuwd en dit heeft voor problemen gezorgd. Klant is kosteloos andere canbus box met verschillende versie software aangeboden.

Dit wilde klant niet.

Klant is zelf akkoord gegaan met aanpassen, het systeem werkte verder prima. Na 1 dag wilde klant het systeem weer laten uitbouwen omdat klant het oude geluidssysteem gewend was. Logischerwijs zijn hier kosten aan verbonden en is CarAudioExpert niet verantwoordelijk voor deze kosten van montage en demontage.

Klant is eerder per email akkoord gegaan met de voorwaarden en kosten voor uitbouw.

Als klant ons wat meer tijd had gegund hadden wij dit zeker kunnen oplossen zonder het systeem retour te moeten nemen, en extra kosten in rekening moeten brengen voor demontage.

Het is helaas een vervelende situatie geweest voor klant. Systeem is ondanks de missende onderdelen retour genomen en het volledige aankoopbedrag is terug betaald.

All complaints of