Complaint: Carpetright Utrecht levert woltapijt met ernstige geurhinder en hoofdpijn tot gevolg en zeer slechte service.

user-195336 on 23 August 2013 about Carpetright in category Interieurbedrijven

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op 20/12/012 een 100% wollen vasttapijt (Zanzibar deluxe) voor 430 euro gekocht bij Carpetright Utrecht. Dit is omboord en op 24/1/013 opgehaald. Vanaf het begin was er een onprettige geur en hoofdpijnklachten bij langer verblijf in de woonkamer. Na contact met Carpetright kwam de districtsmanager op 9 maart 013 zelf kijken. Hij kon niets ongewoons ontdekken. Een beetje geur in het begin was normaal. Positief was dat hij voorstelde een grondig onderzoek te gaan doen naar herkomst van de wol/ lijmsoort enz., het produktie- en transportproces.
Met instemming van BEIDE partijen werd uitdrukkelijk afgesproken dat Carpetright binnen 6 weken na zijn bezoek contact zou opnemen over de de uitkomst van het onderzoek. Hij adviseerde ook het tapijt eens in de vrieskou te hangen.
Na ruim 4 maanden van geduld en een week tapijt in de buitenlucht laten hangen zonder gunstig resultaat, zelf in augustus 013 het initiatief genomen tot een bezoek aan de districtsmanager aan de Europalaan/ Utrecht. Zijn houding was nu totaal anders:
A – Hij was van mening dat alles o.k. was. Het onderzoek had niets opgeleverd en ze dachten dat de geurklacht enz. na verloop van tijd wel zou overgaan. Daarom had hij niets laten horen!
B – Hij had ook het idee dat het door het huis kon komen, wat ouder, met vast vochtproblemen. Wat niet het geval is!
C – Gaf ook het advies voorlopig maar geen enkel tapijt te kopen vanwege overgevoeligheid voor wol of andere materialen. Hem verteld dat er al enige jaren een ander wollen kleed in dezelfde kamer ligt zonder enig probleem!
D – Omdat het tapijt omboord was, zou de garantie van enige jaren niet meer geldig zijn. Dit niet in de garantiebepalingen kunnen terugvinden.
E – Hij stelde voor het tapijt naar hun toe te brengen voor nieuw onderzoek. Ophalen deden ze niet. Hun hierin tegemoet gekomen en het tapijt op 22/8/013 zelf gebracht.
Wil het ook niet meer in huis hebben. Realiseer me achteraf dat er ook geen enkele naam of herkomstvermelding aan het tapijt of het verpakkingsmateriaal zat. Waar komt het materiaal vandaan en wat is ermee gedaan door Carpetright?
Zeer teleurgesteld in het produkt en in het gedrag vd Carpetrightmanager: niet nakomen van afspraken, eromheen draaien en alleen na aandringen excuses maken.

Desired solution:

Per direct(augustus 013)kopie opsturen vh onderzoek v april 013 met alle info over het materiaal/ gebruikte kunststof ondergrond/ lijmsoort/ produktieproces enz. en in september 013 kopie vh nieuwe onderzoek én geld terug of op zijn minst een redelijke tegoedbon gezien de geleden schade ook qua gezondheid.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Carpetright about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to Carpetright to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Carpetright

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by Carpetright

Message from from Klacht.nl

10 years ago - User added a review about the solution that Carpetright posted

Responded on 30 November 2013 at 12:49

De filiaalmanager te Utrecht ontkent dat hij in voorjaar 2013 zelf heeft voorgesteld een uitgebreid onderzoek in te stellen. Zegt telefonisch en per brief in najaar 2013 dat er geen onderzoek is gedaan of nog komt. Het tapijt in het filiaal hangen en de mening van zijn collega's vindt hij genoeg.
In aug. 2013 bij de klacht duidelijk omschreven dat ik het tapijt niet terug wil. Carpet Right negeert dit en zegt per brief dat het voor 1 december 2013 moet worden opgehaald. Telefoongesprek met de filiaalmanager verliep niet prettig. Voel er dan ook niets voor dat met hem voort te zetten in de winkel en naar een zgn. passende oplossing te zoeken.
Conclusie: Op geen enkele wijze komt Carpet Right gevraagde oplossing tegemoet. Dit nodigt niet uit verder met hen in zee te gaan of enig ander produkt van hen af te nemen. Klacht blijft openstaan en wordt niet serieus genomen door Carpet Right.

Carpetright

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Nadat wij het kleed enige tijd ter opservatie in het filiaal heeft uitgehangen, hebben we helaas geen afwijkende geur kunnen ontdekken. Onze bevindingen hebben ons doen besluiten de klacht af te wijzen. Echter vinden we het vervelend dat mevrouw Linssen niet tevreden is over haar aankoop en om die reden hebben wij haar uitgenodigd in de winkel om te toch te kijken naar een passende oplossing. Wij zien mevrouw Linssen dan ook graag tegemoet!

All complaints of