Complaint: Opportune en slechte afhandeling klacht en stoffering tapijt

user-56772 on 29 July 2011 about Carpetright in category Interieurbedrijven

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

NIET OPGELOST !!! ………………Zie commentaar onderaan…………………………………………

Koop liever niet bij Carpetright, filiaal Spaklerweg 44-B, Amsterdam, of nog beter… niet bij dit bedrijf. (Zij maken niet voor niets een schreeuwerige reclame met bijna lege beloftes op TV!)

Synopsis casus:

Genoemd filiaal had tapijt besteld nadat het door mij 3 x bemeten was, waarbij ik heb gemeld dat de drempels niet zijn mee gemeten. Op de stoffeerdag weigerde de stoffeerder het resttapijt in een bijkamer te leggen (veel snij- en meetwerk) met als excuus dat hij tekort zou komen, dit terwijl het filiaal stelde dat er genoeg tapijt was en hij zijn werk gewoon had moeten doen, waar zij vervolgens niets concreets mee hebben gedaan. De stoffeerder heeft de woning half gestoffeerd achtergelaten. Daardoor gedwongen heb ik besloten om extra tapijt te bestellen en om op voorstel van de stoffeerder (extra geld voor hem) dan maar de trap, wat ik helemáál niet wilde, erbij te laten stofferen, omdat ik anders teveel tapijt zou overhouden. (totale extra kosten zo’n 900 euro)

Ik heb een klein half jaar op het kale beton moeten wachten totdat het nieuwe tapijt, dat in Engeland besteld moest worden, arriveerde. Nadat het eindelijk afgemaakt was, en overigens alle snijafval door de hele woning werd achtergelaten door de stoffeerder, bleek al snel dat het dure ondertapijt niet voldoende kleefde aan het beton (Die fabrikant bevestigde na onderzoek van een staal dat het ondertapijt inderdaad niet in orde was).

Vervolgens een hoop gedoe en ook nog eens impertinent gedrag van de filiaalchef in Amsterdam zuidoost, die uitsluitend voor het belang van het bedrijf gaat en geenszins voor dat van de klant. Tevens was er zeil gelegd in de keuken dat was beschadigd, dat werd 9 maanden na dato pas vervangen. Na een oeverloos en moeizaam briefmatig klachtentraject kwam men uiteindelijk met een oplossing om een product (maar geen lijm dat wilde ik pertinent niet omdat ik 6 weken bezig was geweest de oude lijmresten van de betonnen vloer te verwijderen in mijn huurwoning) op de vloer aan te brengen dat het zou oplossen. Nou… ik wist dat de ondertapijtfabrikant specifieke producten had om de hechting van de vloer te verhogen zonder dat er een lijmlaag op zou komen, dus ik was klaar om blij te worden.

Daags daarvoor telefonisch aan Carpetright verzocht om de stoffeerder niet alleen te sturen omdat alle meubels in het huis verplaatst moesten worden en zij verantwoordelijk waren voor het oplossen van dit probleem. En wat denkt u. Komt de stoffeerder (om zijn kosten te drukken) alléén! Heb ik dus op m’n 56ste gratis hulpje moeten spelen voor de centen van de stoffeerder. En dat niet alleen. De stoffeerder poogde mij ook nog eens op te lichten door tijdens het leggen niet alleen mijn onbetaalde hulp maar ook nog eens extra geld te vragen, dit terwijl hij al door mij was betaald.(de stoffeerders staan nl. onder contract bij Carpetright en worden niet betaald voor werkzaamheden voortvloeiend uit ‘fout’ stofferen.) Het antwoord van Carpetright was. Wij staan open om te leren van dit soort dingen. Ronduit schandelijk, geen excuus, vergoeding of korting. Kortom, grenzeloos arrogant. Toch hoopte ik dat het nu eindelijk in orde zou komen, ik wilde niet nog een paar maanden in een half gestoffeerd huis zitten. Blijkt dat Carpetright, terwijl zij mij hadden toegezegd geen lijm te gebruiken, toch lijm te hebben gebruikt dat voor het leggen van tapijttegels is bedoeld. “Weet je wat… de klant komt er toch niet achter en het is voor ons de goedkoopste oplossing”.

Uiteindelijk voor 175 euro een klacht bij de Geschillencommissie neergelegd. Carpetright wilde daar onderuit komen door het via een andere klachtafhandeling te regelen. Daar moest ik dan nog maar eens extra voor betalen. Waarom… omdat de beklaagde bij de Geschillencommissie zo ie zo 200 euro kwijt is als de zaak bij de commissie voorkomt. Echt, storend opportuun en klantonvriendelijk gedrag.

Uiteindelijk komt de dag dat iemand van de Geschillencommissie op bezoek komt. Lijken de partijen onderling op voorhand overleg te hebben gehad. Die ‘onafhankelijke’ controleur belde 30 seconden nadat de mensen van Carpetright aankwamen aan en stelde tijdens de gespreksprocedure (omdat ik een hogere vergoeding wenste dan 225 euro (dat is 25 euro boven de gegarandeerde kosten van de procedure)) in een seperaat overleg waar de ‘heren’ van Carpetright even niet bij waren, dat het wel gehaaide jongens zijn die weten waar zij mee bezig zijn. Samen met het aankomstmoment wekt dat toch op zijn minst de schijn van partijdigheid. Je kunt kennelijk niemand meer vertrouwen tegenwoordig. En dan het tapijt…. dat maakt als je er over loopt nu aan alle randen en op diverse plekken in het midden alsnog en weer een geluid van een kleeflaag die even vast kleeft en dan weer los gaat. Op enkele plekken is het tapijt zelfs niet goed verlijmd met het ondertapijt en ligt daardoor los van het ondertapijt waardoor het opbolt. Oorzaak: stoffeerder die snel veel wil verdienen ten koste van de kwaliteit van zijn werkzaamheden. Wat een slechte ervaring.

Desired solution:

Ik wil ten minste de helft van mijn +- 3500 euro terug. ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
14-05-2012.
Na lange tijd heeft Carpetright deze klacht op 14-05-2012 om 15:12 uur in behandeling genomen en om 15:13 uur (seconden later) simpelweg op afgehandeld gezet. Met mij is geen enkel contact geweest. Bovendien is hun summiere uitleg hieronder onjuist en besteden zij geen enkele aandacht aan de nieuwe andere klachten die na de bemiddeling (dus geen uitspraak) door de Geschillencommissie naar voren zijn gekomen. Van een finale kwijting is tevens geen sprake, immers zou dat alle toekomstige klachten binnen de garantietermijn uitsluiten. Wees dus verstandig en overweeg om uw geld aan een ander bedrijf te gunnen !!! (In het algemeen blijkt: Hoe schreeuweriger de reclames, hoe holler de beloftes, hoe slechter de service. Profielmatch Carpetright: 100% ?)

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Carpetright

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Carpetright

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that Carpetright posted

Carpetright

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

De Geschillencommisie heeft een bindende uitspraak gedaan. Hierbij is een vergoeding aan de klant gegeven als finale kwijting.

Met vriendelijke groet,

Carpetright After Sales

All complaints of