My complaint:
Op 20/12/012 een 100% wollen vasttapijt (Zanzibar deluxe) voor 430 euro gekocht bij Carpetright Utrecht. Dit is omboord en op 24/1/013 opgehaald. Vanaf het begin was er een onprettige geur en hoofdpijnklachten bij langer verblijf in de woonkamer. Na contact met Carpetright kwam de districtsmanager op 9 maart 013 zelf kijken. Hij kon niets ongewoons ontdekken. Een beetje geur in het begin was normaal. Positief was dat hij voorstelde een grondig onderzoek te gaan doen naar herkomst van de wol/ lijmsoort enz., het produktie- en transportproces.
Met instemming van BEIDE partijen werd uitdrukkelijk afgesproken dat Carpetright binnen 6 weken na zijn bezoek contact zou opnemen over de de uitkomst van het onderzoek. Hij adviseerde ook het tapijt eens in de vrieskou te hangen.
Na ruim 4 maanden van geduld en een week tapijt in de buitenlucht laten hangen zonder gunstig resultaat, zelf in augustus 013 het initiatief genomen tot een bezoek aan de districtsmanager aan de Europalaan/ Utrecht. Zijn houding was nu totaal anders:
A – Hij was van mening dat alles o.k. was. Het onderzoek had niets opgeleverd en ze dachten dat de geurklacht enz. na verloop van tijd wel zou overgaan. Daarom had hij niets laten horen!
B – Hij had ook het idee dat het door het huis kon komen, wat ouder, met vast vochtproblemen. Wat niet het geval is!
C – Gaf ook het advies voorlopig maar geen enkel tapijt te kopen vanwege overgevoeligheid voor wol of andere materialen. Hem verteld dat er al enige jaren een ander wollen kleed in dezelfde kamer ligt zonder enig probleem!
D – Omdat het tapijt omboord was, zou de garantie van enige jaren niet meer geldig zijn. Dit niet in de garantiebepalingen kunnen terugvinden.
E – Hij stelde voor het tapijt naar hun toe te brengen voor nieuw onderzoek. Ophalen deden ze niet. Hun hierin tegemoet gekomen en het tapijt op 22/8/013 zelf gebracht.
Wil het ook niet meer in huis hebben. Realiseer me achteraf dat er ook geen enkele naam of herkomstvermelding aan het tapijt of het verpakkingsmateriaal zat. Waar komt het materiaal vandaan en wat is ermee gedaan door Carpetright?
Zeer teleurgesteld in het produkt en in het gedrag vd Carpetrightmanager: niet nakomen van afspraken, eromheen draaien en alleen na aandringen excuses maken.
Desired solution:
Per direct(augustus 013)kopie opsturen vh onderzoek v april 013 met alle info over het materiaal/ gebruikte kunststof ondergrond/ lijmsoort/ produktieproces enz. en in september 013 kopie vh nieuwe onderzoek én geld terug of op zijn minst een redelijke tegoedbon gezien de geleden schade ook qua gezondheid.