Complaint: Boeking met kadobon voor last minute werd alsnog niet aanvaard

user-88933 on 04 March 2012 about CenterParcs in category Vakantieparken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Zondag 26 februari een boeking gedaan voor een lastminute midweek bij Centerparcs. Ik vermeld aan de medewerkster dat ik met een cadeaubon een last minute midweek wil boeken in het park Heijderbos. De medewerkster neemt samen met mij de boeking door en komen uit op 440 euro, en dat is op 10 euro na het bedrag van de cadeaubon. Om vervelende verrassingen te voorkomen had ook nog duidelijk gevraagd of al de bijkomende kosten binnen de waarde van de bon vallen, en dat werd mij bevestigd. De bon moest ik volgens de medewerkster opsturen naar het hoofdkantoor.
De boeking was afgerond en ik kon op “mijn ceterparcs” inloggen om te zien of mijn boeking er was bevestigd, en inderdaad, mijn boeking stond er op. De aftrek van het last minute stond ook vermeld in de berekening.
Ik kreeg direct na de boeking een mail met de registratie van de boeking.
Mooi, de vakantie was geboekt, de boeking was bevestigd en nu moest ik alleen nog wachten tot de verwerking van de bon afgerond was.
Op 2 maart krijg ik een mail van Centerparks i.v.m. de gegevens van onze boeking, en tot mijn verbazing zie ik een hele andere berekening staan met de vermelding om nog 62,50 te betalen bij aankomst. Dus ik pak de telefoon en bel naar Centerparcs voor een uitleg van deze mail.
De vriendelijke medewerkster vertelde mij dat ik inderdaad nog 62,50 moet betalen omdat de cadeaubon niet in combinatie gaat met de last minute korting en verwees mij naar de algemene voorwaarden. Ik heb haar toen vriendelijk er op gewezen dat als ik telefonisch een boeking maak met een medewerkster van Centerparcs ik er toch van uit kan gaan dat zei mij had moeten informeren over deze voorwaarden.
Mij werd uiteindelijk verteld dat ik de kosten toch moest betalen en dat ik dan maar een klacht moest indienen. De verwerkingstijd van een klacht is 3 weken en dat is dan ruim een week na onze midweek bij Centerparcs.
Direct na het telefoongesprek logde ik in op “mijn centerparcs” en wat zie ik? inderdaad, de berekening was daar inmiddels ook al aangepast, dus met met een openstaande rekening van 62,50.
Nu vind ik het op de eerste plaats al schandalig dat een overeenkomst zo maar eenzijdig wordt aangepast. Op de tweede plaats heb ik bij de boeking duidelijk gemaakt dat ik binnen de kosten van de cadeaubon wil blijven, en als ik dan toch nog een bedrag moet betalen omdat Centerparcs een fout heeft gemaakt is dit voor mij rond uit oplichting.
Ik verwacht dan ook dat Centerparcs zich alsnog verontschuldigd voor de hele gang van zaken en dat de rekening weer wordt aanpast naar de overeenkomst die ik had met de boeking op 26 februari.

Desired solution:

Ik verwacht dan ook dat Centerparcs zich alsnog verontschuldigd voor de hele gang van zaken en dat de rekening weer wordt aanpast naar de overeenkomst die ik had met de boeking op 26 februari.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by CenterParcs

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by CenterParcs

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that CenterParcs posted

CenterParcs

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Begeleinde brief gestuurd naar gast.

All complaints of