Complaint: Klacht over drukte nav dagjesmensen tijdens vakantie

user-210235 on 05 November 2013 about CenterParcs in category Vakantieparken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Wij hebben afgelopen herfst vakantie doorgebracht in de Eemhof. We hebben hier enorm naar uitgekeken ! Bij aankomst viel het huisje (673) nogal tegen. Over het algemeen verouderd en niet heel goed schoongemaakt. Hier kon na melding niet veel aan gedaan worden. We hebben onze dag hierdoor niet laten verpesten en hebben zelf de bezem, de dweil gepakt en de rommel van de vorige bewoners weggegooid. We waren uiteraard voorbereid op het feit dat de Eemhof een populair park is en dat het waarschijnlijk vol zou zijn. Dit was idd het geval. Waar we ons echter niet op hadden voorbereid waren de drommen mensen die een “dagje” naar de Eemhof gingen. Iedere ochtend/middag/begin avond liep de ingang van het park vol met “dagjes mensen”. Dit resulteerde in het feit dat op welk moment wij ook maar wilde zwemmen, het zwembad tot de nok toe gevuld was met lange rijen voor de glijbanden en gedring in het zwembad en de wildwater baan tot gevolg. Dit gold vervolgens ook (wel in iets mindere mate) voor de Action Factory en andere faciliteiten (zoals midgetgolf en bowling). Al met al zijn we ons vertier gaan zoeken buiten het park, maar daarvoor gingen we nu juist naar HET park van Center Parcs : De Eemhof ! Al met al was deze vakantie absoluut niet hetgeen we naar uitgekeken hadden. We hebben bijna 1200 Euro betaald voor deze week maar we hebben ons niet als serieuze gast gevoeld, met name door het toelaten van de enorme hoeveelheid dagjesmensen. Dit is echt ten koste gegaan van de reguliere gasten en dat vind ik onacceptabel. Zeker als je weet dat we voor deze week zoveel geld hebben moeten neerleggen !! We voelen ons echt beet genomen en we hadden zoveel meer verwacht van Center Parcs. Ik heb deze klacht overigens ook via een klachten formulier tijdens het verblijf kenbaar gemaakt (ingeleverd bij de informatie balie).
Inmiddels wel feedback van Centerparcs dat ze willen compenseren met een dagje zwemmen voor de familie maar ik neem hier geen genoegen mee.
CenterParcs geeft in een mail toe dat er mensen toegelaten worden tot het/een wettelijk maximum. Ik heb gevraagd wat dit wettelijk maximum dan is en hoe CenterParcs deze grens handhaaft. Zeker gezien het feit dat zo’n beetje de
hele week de toegangscontrole op het hekje niet heeft gewerkt en het park vrij toegankelijk is. Hier heb ik geen concreet antwoord op gehad en men blijft bij de voorgestelde compensatie.

Desired solution:

Ik wil dat Centerparcs hun beleid zodanig aanpast dat mensen die een hoop geld uitgeven om op het park te verblijven ook als zodanig worden behandeld. Suggestie is om b.v. het zwembad beperkt voor dagjesmensen toegankelijk te maken (Bepaalde dagen of beperkte tijd).
Verder wil ik compensatie voor de dagen dat we niet normaal hebben kunnen zwemmen. Dat zijn van de 8 dagen (Vrijdag t/m vrijdag) 5 dagen geweest (zaterdag en ma t/m do).

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to CenterParcs about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by CenterParcs

Comment by poster of the complaint

10 years ago - Ben niet tevreden met de oplossing, ik ben namelijk nog niets verder. Een mail sturen met daarin dezelfde informatie als eerder ontvangen is geen oplossing! Sterker nog, ik vind de toon in de mail die ik gekregen heb nav mijn klacht op KLACHT.nl laatdunkend en getuigd niet van enige compassie mbt de klanten van CenterParcs. Er is eerder in dit klacht traject al aangegeven door CenterParcs dat er een limiet is mbt het aantal bezoekers in het zwembad. Dit limiet is echter niet te handhaven door CenterParcs op het moment dat de toegangscontrole niet werkt. Tevens is dit limiet bepaald door CenterParcs terwijl er naar mij toe eerder gerefereerd is naar een wettelijk maximum. Ik heb met de rijksoverheid gesproken maar die geven aan dat zij niet op de hoogte zijn van deze richtlijnen mbt het aantal bezoekers in een zwembad. Ik wacht momenteel nog op een antwoord van de gemeente hieromtrend maar verwacht hier eenzelfde antwoord. Al met gaat CenterParcs totaal voorbij aan de totale beleving die we als gezin niet als positief hebben ervaren. Ik heb al eerder aangegeven dat we regelmatige bezoekers van CenterParcs zijn maar dat we dit nog nooit eerder hebben meegemaakt. We hebben ook nog nooit eerder een klacht als deze hoeven in te dienen. Het valt me daarom zwaar tegen dat als er dan wel een keer een klacht is, er niet serieus mee omgegaan wordt.

Comment by poster of the complaint

10 years ago - Ik ben na deze reactie 2 maal benaderd door een uiterst vriendelijke dame van CenterParcs. Het eerste telefoongesprek verliep zeer goed. De betreffende dame was zeer begripvol mbt de situatie en zou als conclusie van het gesprek onze compensatie vraag aan haar management voorleggen. Niet lang na het 1e gesprek ben ik terug gebelt door dezelfde dame met de mededeling dat CenterParcs bij de voorgestelde vergoeding blijft omdat de compensatie van 1 dag zwemmen of 100 Euro tegoedbon hun inziens voldoende is. Ik heb wederom heel duidelijk gemaakt dat ik het nog steeds niet eens ben met de compensatie en dat ik meer verwacht. Er wordt door CenterParcs aangegeven dat we "normaal" gebruik hebben kunnen maken van de faciliteiten en dat CenterParcs niets fout heeft gedaan. Dit kan zo zijn, maar de referentie voor CenterParcs blijft de richtlijnen die ze zelf bepalen en er wordt geen rekening gehouden met de richtlijnen/beleving van de klanten. CenterParcs wil dus niet tegemoed komen aan onze gevraagde compensatie. Daarop heb ik gevraagd om een tegenvoorstel. Conclusie van dit gesprek was dat er wederom contact met opgenomen zou worden, echter dit was een week geleden. Wanneer kan ik dit verwachten?? In parallel heb ik inmiddels contact gehad met de rijksoverheid en gemeente welke ik de details van de situatie heb doorgegeven. Hier is inmiddels ook een onderzoek voor gestart.

Comment by poster of the complaint

10 years ago - Ik heb nog steeds geen terugkoppeling n.a.v. ons laatste telefoon gesprek. Ik verwacht per omgaande een realistische compensatie voor deze klacht. Ik ben heel erg redelijk geweest mbt de gevraagde compensatie en snap niet waarom een bedrijf als CenterParcs hier zo moeilijk over doet. Mocht ik binnen 2 werkdagen geen bevredigend antwoord hebben voel ik mij genoodzaakt andere stappen te ondernemen.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by CenterParcs

Message from from Klacht.nl

10 years ago - User added a review about the solution that CenterParcs posted

Responded on 02 December 2013 at 12:35

Klacht is nog niet opgelost !!!

Comment by poster of the complaint

10 years ago - Nog niet opgelost. Ik wacht nog op een reactie op een reply van mijn mail.

Comment by poster of the complaint

10 years ago - Reguliere kanaal van Center Parcs neemt de klacht nog steeds niet serieus en blijft schermen met het dagje zwemmen OF een waardebon van 100 Euro als oplossing. Dit is voor mij niet voldoende maar ga er via de reguliere weg niet uitkomen. Inhoudelijk komt men niet terug op de klachten zoals aangegeven en weigerd toe te geven dat er wel degelijk zaken fout gaan in situaties als deze. Mail gestuurd naar Mark Haak Wegmann om te zien of op een ander niveau klachten van klanten WEL serieus bekeken worden.

CenterParcs

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Op 6 november jl. is er een e-mail gestuurd naar de gast door het Webcare Team van Center Parcs.

Op 29 november jl. is er opnieuw een e-mail gestuurd naar de gast door de afdeling Guest Relations van het hoofdkantoor.

All complaints of