Complaint: Slechte accommodatie, slechte service en week vol ergernis

user-200010 on 19 September 2013 about CenterParcs in category Vakantieparken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Geachte meneer/mevrouw,

Naar aanleiding van ons verblijf in uw park “Eifel” in Duitsland van 26 augustus tot 2 september 2013, dienen wij hierbij een klacht in en wel m.b.t. het volgende:

Ruimte
Bij onze aankomst vroegen wij ons af, of we wel het juiste huisje hadden toegewezen gekregen. Want voor 5 volwassen personen is het nog voldoende maar voor 6 zou het wel bijzonder krap bemeten zijn geweest. M.n. in de woonkamer is het dan wel behelpen.

Televisie
Wat ook meteen opviel was de televisie, die zelfs bij de kringloop niet meer wordt ingenomen. Apparatuur die wij mee hadden genomen om in de avonduurtjes een film te kijken of eventueel foto’s terug te kijken kon helemaal niet aangesloten worden.

Keuken
In de keuken was zelfs geen oven te bekennen, terwijl men dat toch wel standaard in een keuken mag verwachten.
Het aanrecht en het gasfornuis waren slecht schoongemaakt.
De koelkast had opstart problemen. Met veel moeite lukte het, dat hiervoor de volgende dag een monteur langs kwam.
Deze monteur is om precies te zijn een halve minuut binnen geweest en liep gewoon weg toen wij hem om uitleg vroegen.

Woonkamer
De duitse Grundlichkeit qua schoonheid/Sauberkeit was ver te zoeken. Achter de gordijnen in de woonkamer maar ook in de slaapkamer was nog nooit een stofdoek oftewel een poetsdoek geweest. Het vuil lag er duimendik. (foto).
Ook achter een aantal gordijnen in de woon en slaapkamers was volgens ons nooit een poetsdoek geweest. Want de ophoping van vuil was duidelijk te zien. (foto beschikbaar)

Slaapkamer
De matrassen op de bedden waren zo oud en veel gebruikt, dat je er de spiralen doorheen kon voelen. Ze waren dus overduidelijk nog nooit vervangen. Uitgerust wakker worden was er niet bij.
Tot onze grote verbazing was er (in de slaapkamer beneden)in het hoofdboard een gat gemaakt om zo bij het stopcontact te kunnen. Tegen dat stopcontact lagen ook de matrassen. (foto)
Wij vragen ons af wat de brandweer hiervan vindt. Want een glas water of een kopje koffie op bed met de mogelijkheid dat het valt, is in zo’n bed geen goed idee. Je wordt waarschijnlijk dan geëlektrocuteerd.

Kraan
De kraan in de slaapkamer was beslist aan vervanging toe, want toen ik deze opendraaide, had ik de draaidop in mijn hand. (Die zat er dus los op).

Verzorging/Aanzicht
De buitenkant van het huisje zag er slecht en onverzorgd uit. Eén hoek van de buitenmuur was helemaal afgebrokkeld en de schutting was kapot. (foto). Een onverzorgde indruk.

Restaurant
Op de derde avond gingen wij eten bij een van de restaurantjes in de Dome.
De drankjes waren prima maar de pizza was erg slecht. Het was duidelijk een diepvries pizza.

Fietshuur
De vierde dag van ons verblijf hebben wij fietsen gehuurd. Vol goede moed gingen wij de Duitse heuvels tegemoet. Echter het was van korte duur. In de eerste 200 meter klapte tot twee keer toe de ketting van een van de mountainbikes eraf. Na enig gepruts hebben wij de ketting er weer opgezet en vervolgden onze weg. Echter de mountainbikes waren van een zo’n tegenvallende kwaliteit dat het opfietsen van een kleine heuvel al leek op het beklimmen van de Alpe d’Huez.
Het geluid wat de mountainbikes maakten gaf ook niet echt een gerust gevoel. Tot overmaat van ramp en tot onze grote ergernis hield ook nog een van de twee E-bikes , die we hadden gehuurd, ermee op. Het zo leuk geplande dagje fietsen was na twee uur voorbij. Terug in het park hebben we ons beklag gedaan. We kregen wel ons geld terug maar onze ochtend was totaal verknoeid. Daarvoor gaf men onze geen enkele compensatie.

Natuurlijk hebben wij van al deze ergernissen (vooral die m.b.t. het huisje) een melding gemaakt bij de receptie. Tot 3x toe hebben we zelfs vriendelijk gevraagd ons een oplossing te bieden.
en of ze misschien een mogelijkheid hadden om dit op te lossen. Helaas werden we door één van uw medewerkers erg onvriendelijk behandeld. Zij was blijkbaar niet ervan doordrongen, dat zij het aanspreekpunt, gastvrouw en het visitekaartje is van uw park.
Bij onze derde poging ons een oplossing te bieden, werd ons de reden verteld van de oude en versleten spullen. We hadden gewoon een oud huisje. Een oud huisje, waarvoor we wel hetzelfde hebben betaald als voor een gerenoveerde.

U begrijpt dat we ons hierbij bepaald niet prettig hebben gevoeld en dat ons vakantieweekje behoorlijk in het water is gevallen.

Wij vragen u daarom ook om een algehele compensatie/restitutie van de huur voor dit huisje.
Een compensatie die zal opwegen tegen de ergernissen van een slechte accommodatie, service, onvriendelijk personeel en tegenvallende vakantieweek.

Desired solution:

Wij vragen u daarom ook om een algehele compensatie/restitutie van de huur voor dit huisje.
Een compensatie die zal opwegen tegen de ergernissen van een slechte accommodatie, service, onvriendelijk personeel en tegenvallende vakantieweek.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to CenterParcs about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by CenterParcs

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by CenterParcs

Message from from Klacht.nl

10 years ago - User added a review about the solution that CenterParcs posted

Responded on 30 September 2013 at 15:07

Na veel getouwtrek is er een passende oplossing geboden!
Bedankt voor de service

CenterParcs

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Op 20 september jl. is er een e-mail gestuurd naar de gast door het Webcare Team van Center Parcs. De gast kreeg een cadeaubon aangeboden geldig voor een volgend verblijf.

All complaints of