Complaint: Spullen gestolen uit bungalow.

user-60852 on 07 September 2011 about CenterParcs in category Vakantieparken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Van 22 t/m 26 augustus hadden wij een kindercottage gehuurd op Center Parcs het Meerdal in Limburg.
Op zich een geslaagde midweek tot de laatste dag.
Op de vrijdag hebben we onze spullen ingepakt en nadat we de sleutel hadden ingeleverd zijn we nog een heerlijk dagje wezen zwemmen in het Aquamundo.

Tijdens de terugreis kwamen we er achter dat er spullen waren blijven liggen in het huisje en we zijn dan ook onmiddellijk gestopt om contact op te nemen met de receptie van het Meerdal. We hebben alles uitgelegd en doorgegeven wat we precies waren vergeten.
(een digitale fotocamera, een Nintendo DSi en een mapje met identiteitskaarten, een rijbewijs en ziekenhuis/zorgpasjes)

Vlak na thuiskomst werden we gebeld met de mededeling dat het mapje met de pasjes was gevonden, maar dat dat het enige was wat er nog in het huisje lag.
Natuurlijk hebben wij uitgelegd dat we het vreemd vonden dat de camera en de DSi er niet meer waren en het mapje met de pasjes nog wel.

De dag daarna meerdere keren contact gehad met de receptie en de General Manager van het Meerdal om er achter te komen wie er verantwoordelijk zou kunnen zijn voor de verdwijning van onze spullen. Want wij hebben de woning afgesloten bij het verlaten en na die tijd is er alleen nog personeel van CP in de cottage geweest. Wij hebben nog wel van de General Manager te horen gekregen dat er geen sporen van inbraak bij de cottage waren, dus moet er iemand met een sleutel zijn geweest.

Op zo´n moment kan je niet veel meer doen dan, je er bij neerleggen dat je spullen gestolen zijn, en aangifte doen bij de politie. Dit hebben wij dan ook gedaan.

Aangezien we natuurlijk onze identiteitskaarten, rijbewijs en ziekenhuis/zorgpasjes wel graag terug wilden, is er afgesproken dat we maandag 29 augustus contact zouden opnemen met de afdeling gevonden voorwerpen om alles te regelen.

Op maandag 29 augustus hebben we contact opgenomen met de afdeling gevonden voorwerpen en werd ons medegedeeld dat de spullen aangetekend verstuurd zouden worden op kosten van CP.

Donderdag 1 september maar weer gebeld omdat we nog niks hadden ontvangen.
Er werd ons toen verteld dat het die donderdag verstuurd zou worden.

Maandag 5 september wederom gebeld, en er werd ons verteld dat het pas op vrijdag verstuurd zou zijn, dus maandag of dinsdag zou het bij ons thuis zijn.

Dinsdag 6 september weer niks ontvangen en ´s avonds maar weer een keer gebeld, als antwoord gekregen dat er niemand aanwezig was van de betreffende afdeling. Meneer, belt u morgen maar terug.

Woensdag 7 september gebeld en gevraagd naar een track&trace nummer, omdat ik er weinig vertrouwen meer in had dat de spullen daadwerkelijk opgestuurd zouden zijn.
Deze was niet beschikbaar want die zou in 1 of andere tas zitten en die was dan weer niet aanwezig.

Al met al anderhalve week verder en nog steeds geen identiteitskaarten, rijbewijs en ziekenhuis/zorgpasjes mogen ontvangen. Terwijl TNT bijvoorbeeld op de site aangeeft er naar te streven aangetekende post de volgende werkdag te bezorgen.

Ik heb het gevoel dat ik aan het lijntje wordt gehouden en absoluut niet serieus wordt genomen!

Update: gebeld op donderdag 8 september; CP meld dat de papieren er niet meer zijn en het boekje met de Track&Trace code is ook verdwenen….
Hierna contact opgenomen met TNT en alles uitgelegd. De medewerker van TNT is ondanks het ontbreken van een Track&Trace nummer voor ons gaan zoeken, en er blijkt de laatste maand geen aangetekend pakketje voor ons adres te zijn geregistreerd…
Het wordt steeds gekker!

Op vrijdag 9 september naar het gemeentehuis geweest om te vragen wat de mogelijkheden zijn, aangezien legitimatie in Nederland verplicht is en je zonder rijbewijs officieel niet mag rijden.
We moeten dus aangifte doen bij de politie van vermissing van de papieren. Dus naar het politiebureau geweest om aangifte te doen. De politie vond het een raar verhaal en heeft contact opgenomen met CP. Maar uiteindelijk kreeg de agente het zelfde verhaal te horen als wij; “we hebben het aangetekend verstuurd, maar we hebben geen Track&Trace code”

Dit betekent dus dat we 3 nieuwe ID kaarten en een nieuw rijbewijs moeten aanvragen. Ook wordt hier nog een boete over heen berekend omdat de papieren vermist zijn.
Wordt dus een totale schade van: 3x 43,75 1x 36,50 en 4x een boete van 21,50 = 253,75 euro

Dit wordt zo langzamerhand een vakantie om ECHT te vergeten!!

14 september:
We zijn weer een week verder, en het blijft nu helemaal stil vanuit Center Parcs. Klacht is “in behandeling” maar we hebben nog geen enkele reactie mogen ontvangen…

Update: Eindelijk, na ruim TWEE week, hebben we onze pasjes terug, maar nog steeds geen reactie vanuit CP.
Klantvriendelijkheid is ver te zoeken.

Desired solution:

Ten eerste wil ik natuurlijk mijn mapje met pasjes zo spoedig mogelijk opgestuurd hebben.(deze zijn eindelijk aangekomen bij ons)
Blijft over het volgende:
Ten tweede lijkt mij een financiele vergoeding op zijn plaats aangezien er uit een afgesloten cottage spullen van ons verdwenen zijn. ( en dan gaat het vooral om het fototoestel met de foto´s van de vakantie en de 2e verjaardag van onze dochter!)Ten derde lijkt mij een excuus wel op zijn plaats!

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by CenterParcs

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by CenterParcs

Responded on 25 November 2011 at 10:32

Wij zijn absoluut niet tevreden, want er is geen oplossing aangeboden! Blijkbaar is het normaal dat personeel, dat voor CP werkt, spullen meeneemt dat in de bungalow blijft liggen.
Voor ons in ieder geval geen CP meer!

CenterParcs

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Gast heeft een e-mail ontvangen met daarin onze welgemeende excuses.
Helaas zijn we niet aansprakelijk in geval van diefstal en werd er geen compensatie aangeboden.

All complaints of