Complaint: Wat een ramp – le lac D’aillette

user-188329 on 10 July 2013 about CenterParcs in category Vakantieparken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

________________________________
>
>
>
>
> Met twintig boekingen bij CP kunnen we ons trouwe klant noemen, of
> zoals jullie het zo mooi verwoorden ‘friends’.
> Vrijwel alle parken in Nederland en België hadden we bezocht en we zijn
> steeds met een tevreden en voldaan gevoel huiswaarts gekeerd. Soms
> boekten we enkel voor ons vieren, doch de laatste jaren waren we
> regelmatig met familie en vrienden op bezoek en boekten we bungalows
> tot 12 personen.
>
> Ook dit jaar verheugden wij ons op wat onze grote vakantiereis zou
> worden naar Center Parcs, domaine de l’Ailette te Frankrijk.
> Wij boekten wederom een VIP EDEN Bungalow aangezien we houden van een
> knusse gezellige bungalow met die extra’s zoals een sauna, vaatwasser,
> opgemaakte bedden ……
> ‘s Morgens heerlijk ontbijten om daarna met de kinderen naar de Aqua
> Mundo te trekken …. we love it !!
>
> Wanneer we toekwamen werden we tewoord gestaan in de Franse taal. Dit
> vormde geen probleem aangezien we ons E-ticket bij ons hadden.
> We reden tot aan de bungalow en wat ons direct opviel was het
> schitterende uitzicht over het meer.
> Bij het binnengaan in de bungalow veranderde onze stemming echter ……….
>
> Bungalow:
> Wat we daar te zien kregen was voor ons, als trouwe friends klant, niet
> te begrijpen:
> – De gehele bungalow was afgeleefd en staat in schril contract met de
> beschrijvingen en foto’s die terug te vinden zijn op de site van
> center-parcs.
> – De vloer was gewoon vuil en het rook onfris.
> – Als fervente saunabezoeker diende ik vast te stellen dat deze stuk
> was, het vuurtje is in erbarmelijke staat.
> – Als snelle aankomst hap hadden we spaghetti voorzien voor de
> kinderen. Wanneer we deze wilden opwarmen stelden we vast dat het
> keukengerei gewoon vies was. Overal hingen nog etenswaren aan het
> bestek en de spatels …… gevolg: eerst alles afwassen alvorens eten
> te kunnen maken.
> – Na enige tijd toch aan tafel geraakt en daar kwam de volgende
> teleurstelling aan: De verlichtingskap boven de tafel en ons eten hing
> vol met spinnenwebben, grote spinnen en ingekapselde vliegen! Bij het
> idee dat deze in ons eten zouden vallen was onze honger ineens gestild
> ……. zijn we maar naar buiten verhuisd naar het terras.
> – Op het terras aangekomen merkten we op dat deze houten terrastegels
> versleten waren. In het midden van het terras waren tegels bij vanwaar
> er planken ontbraken en gebroken waren. Hierbij kwamen de ijzeren,
> verroeste nagels bloot waarbij ons kinderen verplicht werden schoenen
> aan te doen. Blootvoets rondlopen was vragen om verwondingen.
> Als extra maatregel plaatsen we onze ligzetels over de gebroken
> terrastegels, …….. bijgevolg stond ons terrasmeubilair verspreidt
> over het gehele terras en konden we moeilijk spreken van gezellige
> romantische avondjes ….
> – bij verder nazicht in de bungalow bleek dit in broeiplaats voor
> spinnen te betreffen. In elke hoek , achter elke zetel, tegen de muren,
> …… tot spinnennesten met eitjes in de toiletten !!
> Verdere details van de bungalow ga ik in deze mail niet bespreken maar
> deze lijst is eigenlijk lang niet ten einde ……………
>
> Aqua Mundo:
> Na de teleurstelling van de bungalow repten we ons naar de Aqua Mundo
> om te ontspannen. Ook daar hebben we wel enkele opmerkingen over maar
> we noteren hier enkel de opvallendste:
> – er brandt geen/weinig verlichting in de kleedhokjes, omkleden is dus
> op het gevoel.
> – Hoewel we zo eerlijk dienen te zijn dat we steeds poetspersoneel
> zagen rondlopen/werken aan de kleedhokjes was ook de vloer hier vuil.
> – in het zwembad, aan de groene glijbanen, was de trapleuning in ‘verre
> staat van ontbinding’. Helemaal verroest, aan elkaar gebonden met
> koordjes, was deze veiligheidsvoorziening meer een gevaar geworden voor
> kinderen die niet ingeënt waren tegen tetanus.
>
>
> Airplane show:
> Onze kinderen zijn ondertussen 6 en 7 jaar en we hadden hen beloofd dat
> ze mee dé show van CP mochten gaan bekijken, iets wat wij als
> volwassenen al jaren deden konden zij nu eindelijk ook eens meemaken.
> Dus …. op donderdagavond, onze kleine meisjes, helemaal opgekleed en
> uitgedost mee naar dé show.
> De show had aanvang om 21.00u in Le jardin d’Hiver. Aangekomen om
> 20.30u, leuk plaatsje uitgezocht aan het podium, allen lekker drankje
> besteld …… Rond 20.45u komen twee mensen van CP vragen of we
> meedoen met de quiz. We vertelden dat we niet meededen. Ach nee want we
> kwamen immers voor de show. We vernamen dat de ‘airplane show’ werd
> geannuleerd en dat er een quiz in de plaats was gesteld.
> Hebben we even het begin van de Quiz afgewacht ……. stelden we vast
> dat deze enkel in het Frans werd uitgevoerd …… gevolg; onze
> kinderen verstonden er geen snars van dus …… drankje opgedronken en
> huiswaarts gekeerd naar onze ‘gezellige’ spinnenbungalow ….. met
> wederom een wrang gevoel.
>
>
> Melding:
> Natuurlijk hebben we deze frustraties gemeld en dit de dag na onze
> aankomst. De sauna werd hersteld maar onze grootste ergernis,
> ………… de vieze vuile bungalow, is waarschijnlijk nog steeds een
> ‘spinnenhuis’ want daar werd niets aan gedaan.
> Een tweede melding van de vuile bungalow werd ook netjes genoteerd aan
> de receptie , ….. alweer zonder enig gevolg! (althans wij
> veronderstellen toch dat deze werd genoteerd ………..).
> Als dergelijke meldingen niets uithalen dan voel je u machteloos en
> trekt men conclusies over de professionaliteit van het bedrijf.
>
>
> Algemeen hoorden we van verschillende Nederlandstalige bezoekers uit
> het park dezelfde frustraties. Ik kan niet begrijpen dat er ter plaatse
> niemand Nederlandstalig is waar je terecht zou kunnen met dergelijke
> klachten.
>
>
> Als trouwe klant van center parcs, onze volgende (21-ste) boeking voor
> een bungalow van 12 personen was immers al besproken met
> vrienden/familie, hoop ik dat aan deze klacht een gevolg zal komen.
> Wij hopen op een degelijke compensatie waardoor we onze afgelopen
> vakantie snel vergeten en ons vertrouwen in CP hersteld zien worden !!
>
>
> Uiteraard hadden wij voordien steeds een positief gevoel bij de
> voorgaande verblijven en het zou dan ook onfair zijn om onze
> teleurstelling onmiddellijk op het internet te gooien (facebook,
> sociale media, ….. ) zonder daarbij een reactie van jullie te vragen.
>
> Vandaar deze mail.
>
> In het verleden hebben wij nooit eerder een klacht gemeld. Besluit
> hieruit dat, bij het opmaken van deze mail, het toch wel ernstig mag
> genomen worden. Uiteraard hebben wij ook foto’s genomen van de gemelde
> problemen. Deze kunnen, op eenvoudig verzoek, aan jullie worden
> overgemaakt. Het lijkt ons echter beter om ter plaatse iemand nazicht
> te laten verrichten.
>
> Onze gegeven van de boeking:
>
> – boekingsnummer 3228784
>
> – bungalow nummer 554
>
> – aankomst datum 01/07/13
>
> – vertrekdatum 08/07/13
>
> Boeking gemaakt door Familie Kelly Van den Broeck (Peeters Tom)
> mail : tompeeters7@hotmail.com

> Met vriendelijke groeten en hopende op een positieve reactie,
>
> Familie Van den Broeck – Peeters

Desired solution:

een deftige compensatie/korting/extras bij onze volgende boeking

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to CenterParcs about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by CenterParcs

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by CenterParcs

CenterParcs

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Op 11 juli jl. werd er een e-mail gestuurd naar de gast door de Webcare Team van Center Parcs. De gast heeft een cadeaubon ontvangen geldig voor een volgend verblijf.

All complaints of