Complaint: Chaos in de administratie en afdelingen communiceren langs elkaar heen

user-178806 on 18 May 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

In februari en in maart 2013 heb ik een betalingsregelingafspraak gemaakt met dit bedrijf voor het afbetalen van de jaarafrekening. In februari 2013 heb ik 156 euro betaald en vanaf maart 2013 dien ik 91,49 euro te betalen en dat in termijnen van 8 keer. Daarnaast dien ik de voorschotnota’s op tijd te betalen. Dat heb ik keurig netjes vanaf februari 2013 gedaan; ik betaal op tijd en de afgesproken bedragen. Als ik elke maand hierover bel met dit bedrijf om dit te verifieren dan geven ze mij ook door dat de bedragen binnen zijn en op tijd. Maar nu..vanaf maart 2013 word ik bestookt met mailtjes van dit bedrijf dat de betalingsregeling niet aan de voorwaarden zou voldoen. Er staan in deze mailtjes bedragen die niet overeen komen met de afgesproken afspraak; in maart bijvoorbeeld stond er een bedrag in van 2.1 euro…dit zou ik niet betaald hebben en om die reden zou de betalingsregeling niet meer aan de voorwaarden voldoen. Ik heb gebeld hierover en dan krijg ik te horen dat ze deze mail niet terug kunnen vinden in de administratie, dat de betalingsregelingafdeling van niks weet, excuses worden aangeboden en ik moet het maar als niet verzonden beschouwen. Volgende maand…u raadt het al…in april weer zo’n mailtje maar nu met een bedrag erin vermeld van 70,20 euro. Ook weer contact over opgenomen hierover..weer hetzelfde verhaal…mail niet terug te vinden in administratie..betalingsregeling van maart is leidend..excuses aangeboden en ik moet dit soort mailtjes voortaan als niet verzonden beschouwen. Nu in mei krijg ik het mailtje weer, maar toon wordt dreigender…nu ik de 70,20 euro niet heb betaald is de betalingsregeling per direct beeindigd en wordt, als ik het totale bedrag niet ineens en in 1 keer betaal, overgedragen aan een incassoburo. Ik heb ook hierover weer contact opgenomen…ook dit mailtje kunnen ze niet terugvinden in de administratie en moet ik maar als niet verzonden beschouwen bla bla…kortom…het is 1grote puinhoop bij dit bedrijf en ik heb echt enorme spijt van mijn overgang vanuit essent naar dit bedrijf. Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt!

Desired solution:

De betalingsafspraak van maart 2013 is, zoals dit bedrijf mij nu in meerdere mails heeft bevestig, leidend en ik voldoe er ook keurig netjes aan. Waarom krijg ik dan mailtjes met daarin de melding dat ik niet aan de betalingsregeling zou voldoen en met daarin bedragen vermeld die niet zijn afgesproken..de bedragen die in de mailtjes worden vermeld zijn niet te herleiden tot de gemaakte betalingsregelingafspraak van maart 2013. De vraag is dus; wie verstuurt de mailtjes en waarom kunnen ze de mailtjes niet terugvinden in het systeem?
Oplossing moet dus zijn; laat me met rust; ik betaal iedere maand op tijd en hou me aan de gemaakte afspraak en bestook mij niet langer met verwarrende en onjuiste mailtjes.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

De incassokosten zijn geannuleerd en de betalingsregeling is opnieuw ingevoerd.

All complaints of