My complaint:
CanaalDigitaal belde mij in juli voor een aanbieding: uitbreiding zenderpakket in HD-kwaliteit en een nieuwe HD-ontvanger. Ontvanger pas sinds vorige week in huis! Wel al vanaf augustus hogere abonnementsgeld + eigen bijdrage ontvanger afgeschreven. De ontvanger zou volgens CanaalDigitaal reeds in juli geleverd zijn. Na lang soebatten (via hun klachtendienst….)eindelijk een zgn. afleverbewijs, echter met de handtekening van iemand anders!? Hierop heb ik aangifte van diefstal en fraude gedaan bij de politie en nu komt het: deze stukken heb ik drie keer naar hun (postbus-)adres in Hilversum moeten sturen, waarbij pas na de derde keer (uiteraard nu aangetekend €7,00) op 6 januari (zes maanden later) een reactie kwam. Hun verweer bestond uit het beschuldigen van mijn buren, die dan in mijn naam zouden hebben getekend en de ontvanger in ontvangst zouden hebben genomen….
Waar ben ik nu zo kwaad over: ten eerste belt CD niet terug, ten tweede reageert CD niet op emails, ten derde reageert CD niet op brieven, ook als die naar het door CD opgegeven adres worden gestuurd, tenzij aangetekend!, ten vierde beschuldigen zij onschuldigen, ten vijfde schrijven zij onterecht geld af voor niet geleverde diensten en ten zesde, als CD dan helaas (vanwege het aangetekend schrijven) moet reageren dan laten ze pas echt hun klantgerichtheid blijken: de ontvanger wordt dan weliswaar nogmaals verstuurd, echter ondanks directe melding van bovenvermeld probleem (al in augustus), is CD niet van plan om het ten onrechte geïnde abonnementsgeld terug te storten, laat staan de eerste zes maanden korting te erkennen.
Dit hele onverkwikkelijke verhaal was onnodig geweest, indien CD gewoon reageert op emails, telefoontjes en brieven. Ik heb tot vijf maal toe om een emailadres en een contactpersoon gevraagd, met wie ik de zaak naar behoren kon afwikkelen. Dit was gewoon onmogelijk… Daar ik zelf in de verkoop zit is m.n. dit laatste voor mij onbegrijpelijk en onverteerbaar!
Gewenste oplossing
Ik ben pas tevreden, zodra CD bovenvermeld probleem erkent en rekening houdt met het feit, dat ik direct al in augustus e.e.a. heb doorgegeven. Dat CD niet adequaat reageert op klachten is onverteerbaar. Daarom ga ik ervan uit dat het onterecht geïncasseerde abonementsgeld wordt teruggestort (vanaf augustus)en dat ook pas vanaf die datum de aan mij aangeboden aanbieding van kracht wordt. Alleen indien aan deze voorwaarden wordt voldaan, zal ik de zaak als opgelost beschouwen en verder laten rusten.

