Complaint: Communicatieproblemen tussen E.D. en netbeheerder

user-16940 on 29 July 2010 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Aangemeld bij E.D. Inhuizing.(begin juni 2010)
13-07 meterstanden doorgegeven.Geen levering energie.Ook nooit een contract gezien.Niet per mail,niet per post. E.D.heeft switch aangevraagd bij netbeheerder.Fout,moet inhuizing zijn.Tig-
keren contact gehad.Helaas.Gisteren werd beloofd dat vandaag alles in orde zou zijn. Kan nog steeds status van mijn aanmelding niet volgen.Gisteren werd er zelfs gezegd dat de levering was gestart. Er zit nog steeds en cijferslot op mijn meter.Zojuist netbeheerder gebeld. E.D.heeft nog steeds niets ondernomen. Geen goede aanvraag ingediend.Nu andere energieleverancier gekozen.

Gewenste oplossing

E.D. moet van haar nieuwe klanten niet verwachten dat deze de communicatieproblemen tussen haar en netwerkbeheerder oplossen. E.D.is een toekomstige klant kwijt.
Ik heb onkosten gemaakt.Heb een nieuwbouwappartement dat niet voor bewoning geschikt is. Inmiddels 16 dagen heen en weer
gecommuniceer. Maar nog steeds geen resultaat.
Excuses is alles wat ik nog wil.Maar dat zal ook wel teveel gevraagd zijn.

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Vanuit energie:direct help ik mensen met het oplossen van hun klacht over energie:direct. Zodoende kwam ik ook uw klacht tegen op deze website. In uw geval bleek ik niet de enige die hard bezig was om te komen tot een passende oplossing, want uw zaak had intern onze volledige aandacht. Spijtig genoeg is die niet goed richting u gecommuniceerd.
In uw geval zijn er een aantal zaken vanaf het begin af aan verkeerd gegaan. Zo is de aanmelding verkeerd verwerkt. In plaats van een inhuizing te verwerken werd uw status op switch gezet. Een administratieve fout die niet zonder gevolgen is gebleken.
Door het foutief verwerken van uw aanmelding is een verkeerde aanvraag uitgestuurd richting de netbeheerder. Toen dit geconstateerd werd en een nieuwe aanvraag uitgestuurd werd, bleek de vorige aanvraag nog niet te zijn verwerkt en was deze dus nog niet afgekeurd door de netbeheerder. De nieuwe aanvraag kon hierdoor niet worden ingediend. Inmiddels heeft de netbeheerder er spoed achter gezet en zal de aanvraag worden verwerkt en afgekeurd.
U gaf aan uw contract te beëindigen. Omdat in uw geval de schuld bij energie:direct ligt, zal er geen opzegvergoeding in rekening gebracht worden en zal de netbeheerder worden geïnformeerd over uw opzegging. U kunt dus overstappen naar een energieleverancier naar keuze.
Ik bied u mijn oprechte excuses aan voor alle ontstane problemen en hoop dat u bij uw nieuwe energieleverancier geen verdere strubbelingen ondervindt. Mochten er zich in de toekomst nog zaken voor doen komen of heeft u wellicht nog goede tips of opmerkingen dan kunt u deze altijd sturen naar onlineservice@energiedirect.nl.
Met vriendelijke groeten,

Jochem van energie:direct

All complaints of