Legal letter for complaint about Tui
Onderwerp: Klachten over onze ervaring met TUI
[Naam verzender]
[Adres verzender]
[Plaats en datum]
TUI Nederland
Volmerlaan 3
2288 GD Rijswijk
Klantenservice@tui.nl
Geachte heer / mevrouw,
Ik correspondeer met u betreffende een reis die we hebben geboekt bij uw organisatie (reserveringsnummer via 088), met als bestemming Kenia, tegen een kost van 6000 euro. De reis was gepland om onze 54e huwelijksverjaardag te vieren. Helaas hebben we te maken gehad met een reeks problemen die niet alleen onze algehele ervaring hebben verslechterd, maar ons ook ontmoedigen om in de toekomst gebruik te maken van uw diensten.
Ten eerste, we dachten dat we rechtstreeks met uw hoofdkantoor communiceerden. Echter, we werden automatisch doorgeschakeld naar een reisagentschap in Roosendaal, zeer ver van onze woonplaats Middenbeemster. Dit heeft niet alleen ons vertrouwen aangeschlagen, maar ook onze interpretatie van uw organisatie als transparant en klantgericht ondermijnd.
Vervolgens ontstond er onduidelijkheid over de stoelreserveringen. We waren bereid om extra te betalen voor stoelen, maar toen we probeerden te betalen, was ons verteld dat het niet mogelijk was, omdat TUI nog niets had geregeld. Hierom zijn de stoelen, tot onzer verdriet, verloren gegaan.
Daarnaast ervoeren we buitensporige moeilijkheden toen we probeerden om contact op te nemen met TUI; we konden niet via telefoon of e-mail bereiken. Het gevoel van ongenoegen werd verder versterkt toen we werden afgescheept door het kantoor in Purmerend, die ons verwees naar het feit dat we daar niet hadden geboekt en dat zij blij waren dat ze zelfs tijd voor ons hadden.
Ik wil hier ook bevestigen dat wij zeer bekend zijn met het boeken van reizen, met 20 jaar ervaring in het maken van 1 tot 3 internationale reizen per jaar. Desalniettemin was de ervaring met TUI zeer onbevredigend.
Zoals vermeld in de Wet op de consumentenbescherming, heeft elk individu het recht op transparante informatie, eerlijke marketing en reclame. Op grond van het bovenstaande, het lijkt erop dat onze rechten in context zijn ontnomen.
Derhalve verzoek ik u om ons op de hoogste prioriteit te behandelen, om dit probleem te bespreken en op te lossen, en ervoor te zorgen dat uw hoofdkantoor, niet een willekeurig reisbureau, contact met ons opneemt voor de 27e januari.
Hoogachtend,
[Naam verzender]