Legal letter for complaint about Ziggo
Datum: [Huidige datum]
Ziggo
Afdeling Klantenservice
Postbus 43048
3540 AA Utrecht
Onderwerp: Juridische Klacht Betreffende Abonnementsopzegging
Geachte heer/mevrouw,
Ik schrijf u namens mezelf, [Uw volledige naam], met betrekking tot een kwestie die mij de afgelopen weken ernstig heeft getroffen.
Ik heb een abonnement bij Ziggo en had binnen de wettelijke termijn van 14 dagen mijn opzegging doorgegeven, inclusief het retourneren van alle benodigde apparatuur. Het is nu al bijna een maand geleden sinds ik dit deed, maar tot mijn ontzetting kreeg ik onlangs te horen dat de opzegging is vastgelopen. Bovendien werd mij verteld dat ik nog 15 dagen moet wachten en opnieuw zou moeten bellen als het niet wordt verwerkt.
Ik maak bezwaar tegen deze situatie, met name omdat Ziggo van plan is kosten voor februari in rekening te brengen – voor een dienst die volgens mijn overtuiging en mijn eerdere actie van opzegging – een maand geleden al zou zijn afgesloten!
Ik wil onder uw aandacht brengen dat dit gedrag oneerlijk en in strijd met consumentenbeschermingswetten is. In artikel 6:230m van het Burgerlijk Wetboek wordt duidelijk gesteld dat ik als consument het recht heb een overeenkomst zonder opgaaf van redenen binnen veertien dagen te ontbinden. Tevens wil ik wijzen op artikel 7:46j, die expliciet aangeeft dat eventuele extra kosten in verband met de overeenkomst na de ontbinding terugbetaald moeten worden.
Het is duidelijk dat de door mij ervaren behandeling in tegenspraak is met deze wettelijke voorschriften. Ik verzoek Ziggo dus dringend, in overeenstemming met deze wetsartikelen, mijn opzegging onverwijld te verwerken en stop te zetten met het in rekening brengen van verdere kosten.
Ik hoop dat Ziggo deze kwestie met de juiste aandacht en urgentie zal behandelen, om onnodige juridische stappen en verdere kosten te voorkomen.
Ik kijk uit naar uw spoedige reactie en een bevredigende oplossing voor deze kwestie.
Met vriendelijke groet,
[Uw naam en handtekening]